Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat pe platforma informatică de achiziţii publice (SICAP) anunţul de participare pentru procedura de achiziţie publică pentru proiectarea şi execuţia Variantei de Ocolire Dej, în lungime de 5,45 kilometri.

Vineri, 1 februarie 2019, a fost lansată licitația Variantei de Ocolire Dej cu o valoare estimată de 104,5 milioane lei, fără TVA, pentru 5,45 km de drum cu o bandă pe sens. Din valoarea totală estimată a contractului (104.525.520 lei fără TVA), valoarea lucrărilor este de 103.746.057 lei fără TVA, iar valoarea serviciilor de proiectare este de 779.463 lei fără TVA. Studiul de Fezabilitate a fost aprobat încă din 2010, însă avizele obținute la acea vreme sunt expirate deja, anunță Asociația Pro Infrastructură.

Durata contractului va fi de 24 luni din care 5 luni perioada de proiectare, 19 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi minim 36 de luni perioada de garanţie a lucrărilor.

Toate avizele obținute la acea dată sunt expirate, multe fiind acordate doar de principiu, condiționate de către emițători. Rămâne de văzut dacă viitorul antreprenor va fi nevoit să modifice semnificativ proiectul propus în SF pentru a obține avizele definitive și să solicite sume suplimentare de bani, lucru des întâlnit pe contractele cu studii învechite. Deși nu avem mari speranțe, poate oficialii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (n.r. CNAIR) ne vor surprinde de data asta și vor derula licitația cu profesionalism și rapiditate, astfel încât lucrările să înceapă în prima parte a lui 2020”, scriu reprezentanții ONG-ului.

Structura și lucrările de drum cuprind două noduri rutiere, cinci pasaje și patru poduri din care cel mai important este peste râul Someș. Traseul se desprinde din DN1C în apropierea ieșirii din oraș spre Cluj-Napoca, traversează printr-un pasaj suprateran calea ferată Cluj Napoca-Dej și continuă spre nord printr-un pasaj peste DJ161D. Urmează un pod lung de 200 m peste Râul Someș și un pasaj de 150 m care supratraversează Triajul Dej. Capătul este în nodul denivelat cu DN17 în direcția Bistrița.

Necesitatea acestei investiţii constă în eliminarea traficului de tranzit (predominant greu şi foarte greu) din municipiul Dej care în lipsa unei variante ocolitoare ajunge la ora actuală în oraş pe relaţiile DN 1C (E58) şi DN 17 (E576)”, au anunţat reprezentanţii CNAIR, vineri.

coral