Vineri a fost lansată licitația pentru proiectul drumului expres Cluj – Dej. Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate a drumului de circa 75 de km este de 18 luni, a mai spus ministrul.

„Asta pentru că DX Cluj-Dej beneficiază de modelul nou de caiet de sarcini, al cărui șablon a fost pregătit la început de an de CNAIR, care sper să devină etalon pentru cât mai multe licitații pe infrastructură rutieră. Pe același tip de caiet de sarcini modern au fost lansate în ultimele luni licitațiile pentru drumurile de mare viteză Craiova-Lugoj, București-Alexandria sau București-Târgoviște și pentru autostrada Făgăraș-Brașov, spre exemplu”, a spus Cătălin Drulă.

„Astfel, ne asigurăm că proiectul este făcut cu cap încă de la început, că proiectarea preliminară este cât se poate de detaliată, dar lasă în același timp libertate constructorilor să ajusteze design-ul. În plus, implicarea autorităților locale în proiect este mai mare, iar un antreprenor serios este motivat și susținut prin plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului”, a declarat Drulă.

Conform unor declarații făcute de Drulă planul este ca drumul expres, inclus în Masterplanul General de Transport, să continue spre Bistrița și spre Baia Mare, bifurcându-se astfel de la Dej.

„Cred în dezvoltarea echitabilă a regiunilor și în proiecte începute bine, care se termină cu bine”, a mai spus ministrul care a publicat și o hartă cu un traseu orientativ al viitorului drum expres de la Cluj la Dej.

coral