Un grup format din 31 de liceeni și 2 profesoare a rămas blocat pe aeroportul din Marea Britanie, după ce compania Wizz Air a anulat sâmbătă seară zborul pe ruta Londra – Cluj.  Compania aeriană a reprogramat zborul după 24 de ore, dar nu spre Cluj, ci spre Timișoara și Iași, părinții fiind astfel nevoiți să își recupereze copii din toată țara.

„Tot mai dese stirile pe aceasta tema, dar nu credeam sa trec personal prin asa ceva. Unui grup format din 31 de liceeni ( minori) + 2 profesoare ( carora le multumesc pentru calm si rabdare) li s-a anulat zborul Wizz Air ruta Londra ( Luton)- Cluj Napoca programat sambata 2 iulie 2022, ora 20.55, eveniment anuntat in momentul sosirii in aeroport.

Imaginile arata conditiile in care acesti copii au pretrecut urmatoarele 24 ore, fiind reprogramati la zborul din aceasta seara, duminica 3 iulie, dar catre Timisoara ( 8 liceeni+ 1 profesoara au fost redistribuiti catre zborul care a aterizat la Iasi in aceasta dimineata, iar restul pt cel de la Tm).

Evident ca noi parintii, ne vom culege copii de la Iasi/Timisoara…ca daca vom sta in organizarea drumului catre Cj de catre Wizz, mi-e ca vor sarbatori majoratele tot prin aeroporturi!”, a transmis mama unui licean clujean.

„-de ce se anunta atat de tarziu? Daca am fi stiu mai din timp, puteam sa ne organizam si sa mai ramanem evetual la familiile care au gazduit acest grup

-nu s-a motivat decizia anularii zborului; as dori sa stiu daca este vina companiei de zbor sau a aeroportului
– argumentele prezentate la stiri ar fi lipsa de personal: personal nu pot ‘’inghiti’’ o asemenea aberatie: pai daca nu ai personal nu-ti programezi zboruri

-din punctul meu de vedere , dupa putinele date pe care le detin, aceasta mare bataie de joc la adresa consumatorului este dictata de cativa indivizi cu putere de decizie, motivata doar de maximizarea profitului; adica ceva de genul: nu e avionul full, nu-I pb, putem redistribui la celelalte zboruri astfel incat sa navigam doar cu aeronavele full.

Rusine Wizz Air!”, a mai transmis aceasta.

ANPC investighează Wizz Air, Ryanair și alte companii aeriene din România. Peste 600 de sesizări ale clienților

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început o investigație de fond la companii aeriene care activează pe teritoriul României, după sesizările referitoare la serviciile oferite de acestea, informează instituția, într-un comunicat.

Investigația este realizată de către Direcția Generală de Control și Supraveghere Piață, împreună cu Centrul European al Consumatorilor România (ECC Romania), care instrumentează sesizările transfrontaliere ale consumatorilor, informează libertatea.ro.

Până în acest moment, începând cu 30 aprilie 2021, ECC Romania a înregistrat, 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air și 114 referitoare la serviciile Ryanair.

ANPC: „Puteți solicita compensații de până la 600 de euro chiar dacă s-a asigurat zbor alternativ”

„În prezent, se centralizează toate reclamațiile, pe această temă, de pe teritoriul României, la nivelul ANPC, pentru a putea completa si definitiva informațiile, ANPC sfătuind, totodată, consumatorii să se adreseze, în primă instanță, operatorilor economici de transport aerian sau agențiilor de turism intermediare, pentru soluționări amiabile, iar, în situația în care drepturile acestora sunt încălcate, să se adreseze autorităților competente”, notează ANPC.

„În conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensații de până la 600 de euro, pentru un zbor anulat”, mai transmite ANPC, care precizează că acest lucru este valabil chiar și în situația în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ.

Recuperarea compensațiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC și ECC Romania, care realizează acest lucru, cu titlu gratuit. coral