News Flash:

Impresii după primele zile de școală la Cluj: copiii au program haotic, părinții nu fac față, profesorii fac muncă voluntară

17 Septembrie 2020
569 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.8743 RON (-0.0004)
USD: 4.1768 RON (+0.0180)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Parinte copil Cluj FOTO Cluj24

Raluca Vlaicu, profesoară de limba și literatura română la un liceu din Cluj-Napoca a relatat impresiile părinților, profesorilor și ale copiilor din oraș după primele zile de școală în pandemie.

„Că a început școala, nu este un secret pentru nimeni. “Bine că a început”, vom spune cei mai mulți. Problema e că a început “în orice condiții” și într-un haos generalizat.

1. Adevărurile de la școală ale părinților: copiii au un program haotic; merg la școală pe serii, la ore diferite, cu ore scurtate; nu au voie cu pachețel cu mâncare; suntem într-o continuă fugă în a duce și a aduce copiii de la școală; cei care au mai mult de un copil nu mai pot merge la serviciu; programul copiilor dintr-o familie nu coincide; nu are cine să-i supravegheze acasă; nu știm cine și cum dezinfecteză clasa; cei care stau acasă, în program hibrid, nu înțeleg nimic din ce se predă în clasă; aparatura e de slabă calitate și se pierde conexiunea la internet; nu știm cum vor învăța copiii din Clasa I să scrie, o parte din ei fiind în online; școala nu face nimic pentru noi, copiii nu au primit aparatura promisă de minister.

2. Adevărurile de la școală ale elevilor: cei mici nu se pot juca, nu se pot atinge, nu pot socializa; le e dor să fie cu toții; nu pot ieșii cu toții în pauză; merg la școală după orare și programări haotice; le e foame și nu pot mânca, cei de acasă, din online sunt ca într-o vacanță; obosesc la calculator/tabletă; la ora de educație fizică nu au materiale, trebuie să își aducă fiecare mingea lui; unii stau “în cuști”(a se citi panouri de “pepsiglas”); nu își pot îmbrățișa învățătoarea, nu pot să-i dăruiască desenul muncit cu drag, în pauză; stau singuri acasă sau în fața școlii, așteptându-și părinții.

3. Adevărurile de la școală ale profesorilor: clase împărțite și ore dublate, dar neplătite; muncă voluntară; au devenit personal de serviciu care dezinfecteză și curăță; nu se pot apropia de elevi, nu îi pot ghida; pe cei mici nu îi pot realmente învăța și dezvolta abilități, nu au parte de nicio lege care să-i protejeze și să le apere statutul; sunt expuși în mod continuu riscului infectării; nu au parte de dotările promise și nici de respectarea legii salarizării; pentru toate problemele din școală, ei sunt de vină, în fața părinților.

4. Adevărurile din școală ale directorilor: norme vagi cu privire la organizarea începerii noului an școlar, în condiții de pandemie; lipsa sprijinului real din partea autorităților; prevalarea de orice formă de răspundere, din partea autorităților; întârzierea publicării normelor, metodologiilor; lipsa investițiilor; obligativitatea de-a înjumătățiți efectivele claselor, fără a dispune de spații suficiente sau adecvate și fără personal didactic/auxiliar suplimentar; subfinanțarea sistemului; imposibilitatea de-a crea o punte de comunicare și colaborare între școală și societatea civilă, datorată distrugerii imaginii și calității învățământului, din ultimii 30 de ani.

Acestea sunt feedback-urile culese, după primele trei zile de școală ale elevilor, și primele 2-3 săptămâni ale profesorilor. Sunt curioasă ce mai putem adăuga acestei liste, apoi putem veni și cu propuneri”, a scris Raluca Vlaicu.

CITEȘTE ȘI:

Profesoară din Cluj: „Am decis să nu mai aștept, să nu mai sper nimic de la autorități”

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

raluca vlaicu impresii scoala program copii profesori elevi
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2020 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2496 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014943 (s)