Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că a fost semnat cel mai mare contract de finanțare din ultimii 30 de ani, prin care este asigurată suma de 13,69 miliarde de lei, din care 1,48 miliarde de lei din PNRR, pentru construirea metroului din Cluj-Napoca. Lucrările din prima etapă la 9 stații de metrou și depoul au termen de finalizare în luna august a anului 2026.

Licitația pentru metroul din Cluj-Napoca a fost reluată, după ce Guvernul a aprobat actualizarea indicatorii tehnico-economici, după o creștere de circa 35% a costurilor pentru realizarea acestuia.

Primăria a decis în august să suspende licitația pentru Magistrala I de metrou din Cluj, după ce a primit sesizări oficiale de la mari concerne interesate de realizarea Metroului că nu pot depune oferte în valoarea estimată, adică peste 6,6 miliarde lei fără TVA. Astfel, indicatorii tehnico-economici au fost actualizați și aprobați de administrațiile locale din Cluj și Florești, iar ulterior, de către Guvern. S-a aprobat o creștere de 35,7% a costurile aferente obiectivului de investiții.

Magistrala I de metrou Cluj este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21 de kilometri, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens), se arată în documentele publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Noua valoare estimată pentru contract sunt de 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care valoarea estimată a lucrărilor de execuție este 8.666.341.418,31lei fără TVA, iar valoarea estimată a serviciilor de proiectare, expertizare tehnică, documentații tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/ acordurilor/ autorizațiilor, verificare tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, proiect tehnic și detalii de execuție, asistență tehnică este de 398.114.648,69 lei fără TVA.

Durata contractului este neschimbată: 96 de luni (8 ani). La evaluarea ofertelor, prețul va conta în proporție de 55%, restul punctajului urmând a fi acordat pentru propunerea tehnică.

Actualizarea indicatorilor tehnico-economici era singura modalitate prin care proiectul să poată continua în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, a arătat municipalitatea.

 

coral