News Flash:

Metroul din Cluj se inspiră după cel din Paris și va avea de 10 ori mai puţini angajaţi decât cel din Bucureşti

20 Octombrie 2021
346 Vizualizari | 0 Comentarii
Poriectul viitorului metrou din Cluj

Metroul de la București este de inspirație ceaușistă, sovietică. Cel de la Cluj se inspiră de la Paris şi Londra. Iar pentru că metroul de la Cluj încă nu are un sindicat ca la Metrorex, are bugetați mai puțini angajați ca metroul de la București.

Metroul clujean va fi complet automatizat şi va avea de 10 ori mai puţini angajaţi decât cel din Bucureşti, urmărindu-se eficientizarea investiţiei. Realizatorii studiului de prefezabilitate s-au inspirat de la Londra, Paris şi Tel Aviv, anunță Adevarul.

Cei 21,1 de kilometri de metrou din Cluj ar urma să coste 1,7 miliarde de euro, însă vor fi împărţiţi în etape, pentru optimizarea costurilor. Banii vor proveni în cea mai mare parte din fonduri europene. Prima etapă, cuprinsă între carterele Mănăştur şi Sopor, ar urma să aibă nouă staţii şi a fost evaluată la 800 de milioane de euro.

La final, după ce va fi realizată întreaga investiţie, metroul clujean va avea 515 angajaţi, de 10 ori mai puţini decât în Bucureşti. Trenurile vor fi complet automatizate, la fel cum sunt deja pe unele linii de metrou din Paris şi Londra, astfel că nu vor avea nevoie de mecanici urmând să fie implementat sistemul driverless. Pentru asta se va apela la soluţii pentru sisteme de semnalizări automate, transmisie de date, sisteme de supraveghere centralizate şi integrarea generală a sistemului de transport.

Practic, cuvântul de ordine este eficientizarea, pentru a nu exista ulterior probleme de genul celor din Bucureşti, unde Metrorex are datorii uriaşe şi este susţinută cu sume imense de la bugetul central. De altfel, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, anunţa la începutul acestui an că metroul bucureştean este subvenţionat anual cu sute de milioane de euro de la bugetul de stat, dar chiar şi aşa are datorii istorice de alte sute de milioane.

Numai în 2020 metroul din Bucureşti a fost subvenţionat de la bugetul naţional cu 683 de milioane de lei, iar în acest an Metrorex a solicitat un miliard de lei, echivalentul a peste 200 de milioane de euro, doar pentru a-şi putea desfăşura activitatea, fără nicio investiţie.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2021 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0846 (s) | 22 queries | Mysql time :0.026068 (s)