News Flash:

Modernizarea liniilor de tramvai din Cluj, în atenția procurorilor DNA

10 Februarie 2020
967 Vizualizari | 0 Comentarii
BZC Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.9226 RON (+0.0001)
USD: 4.1180 RON (-0.0187)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
tramvai nou cluj

Un contract pentru modernizarea a 26 de km de linie de tramvai în Cluj-Napoca a reintrat în atenția DNA, după nouă ani de la semnare. Surse din cadrul Primăriei Cluj-Napoca au declarat pentru clubferoviar.ro că procurorii anticorupție au ridicat în urmă cu câteva zile dosarul achiziției din 2011 și l-au dus la București, scrie ziardecluj.ro

Cu aproape un deceniu în urmă, achiziția a fost prezentată de oficialii Primăriei Cluj-Napoca, în frunte cu edilul Sorin Apostu, drept o mare realizare pentru oraș. 
În data de 15 iunie 2011, municipalitatea semna contractul „Modernizarea liniei de tramvai Mănăștur – Piața Gării – B-dul Muncii”, proiect realizat din fonduri europene accesate prin Programul Operațional Regional. Semnarea contractului a fost făcută însă doar după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestațiile depuse de companiile Martin Rose România SRL și Mari Vila Com SRL la raportul de atribuire al comisiei de licitație din 23 aprilie 2011. În prima fază, la această licitație se depuseseră șapte oferte.
Comisia de licitație de la Primărie a descalificat cinci dintre oferte și în etapa finală au rămas doar cea a ISAF – Societate de Semnalizări și Automatizări Feroviare SA (111.188.845 lei) și cea a asocierii Swietelsky Baugesellschaft mbH – Astalrom – Euroconstruct – Transferoviar Grup (104.022.863,41 lei). 

Printre motivele care au stat la baza respingerii celor cinci oferte depuse s-a numărat lipsa garanției de participare la lipsa experienței în contracte similare, trecând prin neconcordanța dintre propunerea tehnică și caietul de sarcini. În cazul Mari Vila COM SRL, apare și un alt motiv: „ofertă (…) neconformă deoarece conține în cadrul propunerii financiare prețuri care nu sunt rezultatul liberei concurențe și nu pot fi justificate (conform HG nr. 925/2006)”. Pe scurt, era prea ieftin ! Ba mai mult, dincolo de descalificare, unele companii au fost împiedicate și prin alte metode să depună oferte la licitație. De exemplu, Horațiu Cercel, patronul firmei Concefa Sibiu, nu a reușit să fie admis în licitație după ce sistemul SEAP nu a funcționat corespunzător.

Marin Mândrilă, patronul „Mari Vila” este hotărât să dea cărțile pe față la DNA, declarând că „are multe să spună”, fiind implicat direct în licitație. 

„Ne-a descalificat pentru un motiv care nu avea nicio legătură cu realitatea. Ne-a eliminat pe noi pentru că trebuia să ia Swietelsky contractul,” a afirmat Mândrilă.

Jurnaliștii de la Club Feroviar au încercat să afle și poziția actualului primar, Emil Boc, însă consiliera sa de presă, Iulia Persa, a transmis că „edilul este la Fed Cup”, unde face galerie echipei de tenis a României și că, oricum, „răspunsul necesită o documentație mai complexă”. 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

Sponsorizat
Sponsorizat
Sponsorizat
Sponsorizat
Adauga anunt gratuit

© 2021 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1476 (s) | 22 queries | Mysql time :0.022386 (s)