Podul de la Valea Drăganului, prăbușit luni când echipa de muncitori lucra la pilonii de susținere, face parte dintr-un proiect european de reabilitare a Drumului Apusenilor. 

Lucrările sunt coordonate de Consiliul Județean Cluj, iar contractul în valoare de 160 de milioane de lei a fost atribuit Antreprizei de Reparații și Lucrări (ARL) Cluj SA.

La fața locului s-au deplasat prefectul Clujului, Mircea Abrudean, și primarul comunei Poieni, Gheorghe Boca. Nu a fost prezent niciun oficial de la Consiliul Județean Cluj, beneficiarul lucrării. 

”Firma care a câștigat licitația s-a apucat de lucru și în timp ce efectua săpături s-a surpat acest pod, care are peste 70 de ani și era într-o stare destul de avansată de degradare. Acum se caută soluții pentru a nu rămâne izolați oamenii din satul Valea Drăganului. Există două drumuri alternative, dar unul este o variantă ocolitoare destul de lungă și altul este prin Poieni. Aici se face un drum improvizat prin albia râului”, a declarat prefectul Mircea Abrudean, prezent în Valea Drăganului.

Localnicii au la dispoziție două drumuri alternative, pe care trebuie să meargă și turiștii care vor să ajungă la barajul Floroiu.

”Am înțeles că varianta alternativă care există este una funcțională, dar nu la aceleași condiții de asfalt, dar se poate circula.

O să trimitem o comisie pentru a evalua pagubele și a vedea în ce măsură ne încadrăm în posibilitatea de situații de urgență. Vom vedea în ce măsură acele ploi au afectat structura podului. Lucrurile merg înainte și specialiștii își fac treaba”, a mai spus Abrudean. 

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj se lăuda în 22 aprilie cu acest proiect 

Lucrările de investiție pe Drumul Apusenilor a fost motiv de laudă pentru Alin Tișe, în 22 aprilie, dar acum nu a trimis nici măcar un vicepreședinte la fața locului.

”Lucrările de reabilitare și modenizare derulate de Consiliul Județean Cluj pe Drumul Apusenilor, în cadrul proiectului cu finanțare europeană, au demarat și se desfășoară în ritm susținut.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj: „Modernizarea Drumului Apusenilor va crea noi oportunități de dezvoltare economico-socială și turistică a întregii zone. Acesta traversează unul dintre cele mai atractive și spectaculoase areale montane ale județului, asigurând o legătură extrem de importantă între drumul național 1 și județul Bihor”.

În această etapă se realizează casete de lărgire a căii de rulare, rigole carosabile, frezări și alte lucrări pregătitoare în vederea asigurării unui front de lucru consistent.

Ampla investiție este realizată de Consiliul Județean Cluj în cadrul proiectului cu finanțare europeană ce are drept scop conectarea localităţilor din judeţele Cluj şi Bihor la Rețeaua trans-europeană de transport TEN-T.

Proiectul urmărește reabilitarea și modernizarea sectoarelor cuprinse în Drumul Apusenilor, respectiv DJ 764B (DN1 – Valea Drăganului – Lunca Vișagului – Baraj de acumulare Drăgan – DJ 108K) de la km. 0+000 la km. 22+164,5 și DJ 108K (limită cu județul Bihor – Baraj de acumulare Drăgan) de la km. 26+455 la km. la 29+495.

Investiția presupune intervenţia pe toată lungimea celor două sectoare printr-o serie de lucrări complexe, în profunzimea drumului, care încep de la fundație și se vor finaliza prin aşternerea de covor asfaltic în două straturi, binder şi strat de uzură, marcaje și semnalizare rutieră, etc.

Lucrările sunt executate de Antrepriza de Reparații și Lucrări (ARL) Cluj SA, valoarea acestora fiind de 159.811.640,26, cu TVA inclus. Termenul maxim de execuție este de 24 de luni”, preciza Consiliul Județean Cluj, în 22 aprilie 2020.

Prăbușirea podului va face ca toate costurile lucrării să crească. Un astfel de pod costă milioane de euro, iar, din câte se pare, tot costul va trebui suportat de clujeni. coral