Zara unul din cele mai populare branduri de haine din România cu origine spaniolă oferă salarii mizere pentru angajații săi. Bazându-se pe angajați în speciali tineri, studenți sau proaspăt absolvenți Zara oferă salarii mizerabile pentru personal. Deși este unul din cele mai de succes branduri, prezent în fiecare mall din România, Zara pare să nu țină cont de angajați.

Un angajat Zara nu este doar un vânzător, atribuțiile acestora sunt vaste în cele 8 ore de lucru. Pe lângă statul la casierie și încasatul sumelor pentru hainele cumpărate de clienți, angații Zara trebuie să aranjeze magazinul, să facă stocurile și să țină rafturile perfecte și impecabile și asta pentru un salariu mizer.

De asemenea angajații Zara se ocupă și de marfa care vine pe comandă în magazin, aceasta trebuie introdusă în stoc și pusa la raft. Prețurile sunt o altă responsabilitate, fiecare produs trebuie etichetat conform grilei și reetichetat dacă acesta intră la promoție.

Mercantizarea o altă responsabilitate

Procesul de azezare al produselor la raft și modul în care acestea sunt expuse se numeste mercantizare. Asta înseamnă că angajații Zara trebuie să respecte grilele provenite de la departamentul de Marketing, să aseze hainele pe manechini și pe rafturi într-o anumită ordine.

Deobicei promoțiile sunt afișate vizibil la intrarea în magazin, iar colecțiilor noi spre casierie, asta pentru ca clientul să se plimbe prin tot magazinul și să vadă cât mai multe produse.

Angajații Zara sunt răsplățiți pentru această muncă cu un salariu mic, 1700 lei este salariu mediu lunar al unui angajat Zara, indiferent de responsabilități.

La capitolul beneficii angajații Zara au o serie de reduceri ce pot ajunge de până la 25% din valoarea produsului. Dar mai există și un altul neoficial. Angajații pot cumpăra produsele la promoție înaintea clienților. Mai exact plasează produsele în depozit, nu le expun pentru a le putea cumpăra ei.

De aceea angajații Zara se schimbă des și nu-i vezi pe aceeași în magazine.

coral