Proiectul trenului metropolitan din Cluj va fi extins încă la o localitate. Acest lucru îi va avantaja pe cei ce vin pe Autostrada Transilvania. 

"Pot să vă dau o veste bună pentru proiectul de ţine de trenul metropolitan, în urma analizei cu firma care face studiul de fezabilitate, am decis să adăugăm o comună, o nouă locaţie, care să permită deplasarea mai uşoară a oamenilor spre locul de muncă şi să extindem aria economică şi rezidenţială a Clujului. Nu doar Bonțida – Jucu – Apahida – Cluj-Napoca – Baciu vor beneficia de trenul metropolitan, ci extindem linia până la Gârbău. În acest fel, cei care vin pe autostradă vor avea posibilitatea să își lase mașina acolo, dacă vom face un park&ride, și să ia trenul metropolitan. Trenurile vor circula din jumătate în jumătate de oră sau din oră în oră, vom vedea, dar va fi mult mai ușor de ajuns în oraș”, a spus Emil Boc, la ZIUA LIVE. 

Planurile sunt ca acest obiectiv de investiții să fie finanțat din FNRR – Fondul Național de Redresare și Reziliență.

Tren Metropolitan

Pe infrastructura actuală, se propune implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de aprximativ 43 km. Se vor păstra punctele de oprire actuale și vor fi propuse adăugarea unor noi puncte de oprire în zonele:

Baciu, Tetarom I (str. Taietura Turcului), pod IRA (str. Aurel Vlaicu)

relocarea punctului de oprire Cluj-Napoca Est mai aproape de aeroport.

Se vor analiza, pentru fiecare punct de oprire, facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) etc. Pentru fiecare punct de oprire se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni (Park & Ride).

Reamintim faptul că ASOCIEREA SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL este câștigătoarea licitației deschise organizată în vederea atribuirii contractului având ca obiect „Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții”.

coral