USR propune în domeniul infrastructurii de transport – măsura de investiţii în infrastructură rutieră – realizarea a 434 de kilometri de autostradă, 52 de staţii electrice, 625 de hectare perdele forestiere şi 18 parcări securizate cu ajutorul celor 3,095 de miliarde de euro din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Astfel, se doreşte realizarea A 7 între localităţile Ploieşti – Buzău, A 7 – Buzău – Focşani, A 7 – Focşani – Bacău, A 7 – Bacău – Paşcani; A 8 – Tg. Mureş – Miercurea Nirajului + Leghin – Moţca; A 3 – Nădăşelu – Poarta Sălajului şi A1 – Margina – Holdea.

De asemenea, cu finanţate din POIM (2014-2020), POT (2021-2027), bugetul de stat şi alte surse, conform unui program de investiţii derulat pe minimum 10 ani, se doreşte realizarea a 3.200 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres şi centuri ocolitoare.

Potrivit documentului, este vorba de Autostrada A1 Sibiu – Piteşti; Autostrada A0 de centură Bucureşti; Autostrada A8 Tg. Mureş – Iaşi – Ungheni; Autostrada A13 Sibiu – Braşov – Bacău; Autostrada A10 Sebeş – Turda; Autostrada A3 Ploieşti – Comarnic – Braşov; Autostrada A3 Transilvania Tg. Mureş – Cluj – Zalău – Oradea; Autostrada Timişoara – Moraviţa; Autostrada A7 Paşcani – Suceava – Siret.

Mai sunt enumerate investiţiile în: Drumul expres Craiova – Piteşti; Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila; Drumuri expres: DX Focşani/Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa, DX Bacău – Piatra Neamţ, DX Tişiţa – Albiţa, DX Arad – Oradea, DX Brăila – Galaţi, DX Tg. Jiu – Craiova, Oar – Satu Mare; Drum de mare viteză (A sau DX) Bucureşti – Târgovişte, Craiova – Lugoj, Bucureşti – Alexandria, Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava, Cluj Napoca – Dej; Alternativa Techirghiol, drumurile de legătură Giurgiu – pod Prieteniei, Timişoara – A1, Cluj Napoca – A3, Rm. Vâlcea la A1.

În ceea ce priveşte variantele ocolitoare, USR propune investiţii pentru localităţile: Bucureşti, Cluj Napoca, Timişoara, Iaşi, Bârlad, Tecuci, Tg. Jiu, Tg. Mureş, Satu Mare, Craiova, Zalău, Galaţi, Sf. Gheorghe, Arad, Rm. Vâlcea, Sighişoara, Giurgiu, Vaslui, Piteşti, Mediaş, Beclean şi Reghin.

Nu în ultimul rând, în programul de investiţii derulat pe minimum 10 ani se are în vedere şi modernizarea drumurilor naţionale: DN28B Botoşani – Tg. Frumos, DN29D Botoşani – Ştefăneşti, DN 2L Soveja – Lepşa, DN76 Oradea – Deva, DN6 Alexandria – Craiova, DN51 Alexandria – Zimnicea, DN52 Alexandria – Turnu Măgurele, DN71 Târgovişte – Sinaia şi DN73 Câmpulung – Braşov.

coral