Serviciul comunitar gratuit, non stop national si international- PEDITEL 1791 a oferit asistenta medicala pentru aproape 24.000 de copii, in primele 120 de zile ale anului 2019

In perioada 1 ianuarie- 30 aprilie 2019, echipa medicala Peditel 1791 a preluat 23.610 apeluri, cu o medie de 197 apeluri/zi.

Fata de perioada similara a anului 2018, in primele 4 luni din 2019 numaru apelurilor inregistrate la Peditel a fost cu 18% mai mare.

In ultimele 5 zile (26 – 30 aprilie) care s-au suprapus cu zile libere, vancanta, concedii si Sarbatorile Pascale s-au inregistrat top numar de apeluri, aproape 1.000, media zilnica depasind 202 apeluri.

Medicii Peditel 1791 depun eforturi constant pentru ajutorarea cat mai multor parinti cu copii, cunoscut fiind disconfortul si panic ape care un parinteo resimte, mai ales cand nu are nicio alta altrnativa, siguranta copilului fiind esentiala.

In primele 4 luni, principalele probleme medicale pentru care parintii au apelat 1791/*1791  au fost: Varsaturile, Frebra, Raceala si Diareea

4% din totalul apelurilor preluate au fost din Diaspora, iar cele mai multe au provenit din Marea Britanie.

In topul apelurilor din tara judetul Cluj ocupa locul 1 (34% apeluri), urmat de Bucuresti + Ilfov- 30% apeluri, Prahova, Timis si Iasi – 6% din apeluri, iar Constanta 5% din apeluri .

In 2019, serviciul Peditel 1791 si-a propus sa ofere asistenta medicala pediatirca gratuita, prin telefon non stop, pentru un numar de 100.000 de copii, dintre care 50% din mediul rural si zone greu accesibile.

Donatii si sponsorizari se pot face accesand site-ul http://www.peditel.ro/doneaza/

Peditel 1791este un call center pediatric care oferă sfaturi medicale în regim, non–stop, funcționează național și internațional, fiind o inițiativă comunitară a FUNDAȚIEI PĂRINȚI DIN ROMÂNIA.

Serviciul gratuit PEDITEL1791 este deservit de 15 medici specialiști/primari. Programul de lucru este structurat pe 3 ture și o gardă are 7/10 ore. Serviciul funcționează non stop, fiind deservit de 1 medic/tură sau gardă. Serviciul dispune de 26 de protocoale medicale, 1 centrală telefonică tip VOIP și 1 soft medical. Apelurile sunt preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală.

Peditel 1791 se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său, NU pentru urgențe care se vor adresa 112 și Unităților de Primiri Urgențe.

PEDITEL 1791 este o inițiativă comunitară de implicare socială, implementată de către FUNDAȚIA PĂRINȚI DIN ROMÂNIA.

Sfaturile acordate de medicul de gardă sunt sfaturi de intervenție rapidă. Peditel 1791 NU este o alternativă la 112.

Pentru a veni in sprijinul tuturor copiilor, Peditel se poate apela din toate rețelele fixe și mobile, de oriunde din lume, la numarul fix cu tarif normal +40377771111, sau național- apel cu tarif normal la 1791 în rețeaua: Vodafone, Orange, Telekom și apel gratuit în rețeaua Digi la *1791.

Fundația Părinți din România a fost înființată în anul 2005 ca un grup de inițiativă al părinților din Cluj, coagulați în jurul site-ului www.parinticlujeni.ro, cu scopul de a informa și a reprezenta clujenii cu copii, viitorii parinți, precum și pe toți cei interesați de problemele copiilor din județ. Din 2009, grupul de părinți clujeni s-a transformat în Fundația Părinți Clujeni, care în 2012 a devenit Fundația Părinți din România. Misiunea fundației este de implicare în comunitate și capacitarea tuturor factorilor interesați: comunitate, autorităti, companii de a găsi soluții pentru o viață mai bună, prin valori ca: integritate, respect, empatie, responsabilitate și civism. Fundatorul fundației este antreprenorul clujean Cătălin Chiș.