In 2023, prezenta online a devenit esentiala pentru orice afacere!  Insa nu este suficient doar sa ai un site web. Pentru a te asigura ca acesta isi indeplineste rolul si aduce plus valoare afacerii tale, domeniul trebuie sa se bucure de o vizibilitate cat mai mare in cautarile utilizatorilor de internet.

Aici intervine procesul de optimizare SEO (Search Engine Optimization), o tehnica esentiala prin care expertii in online asigura vizibilitatea si eficienta site-ului de companie. Insa pana la optimizarea SEO propriu-zisa, o agentie mai are un lucru important de facut – auditul SEO.

Ce este auditul SEO?

Un audit SEO este un proces de examinare a site-ului din punctul de vedere al capacitatii acestuia de a fi descoperit si clasat de motoarele de cautare. Acest tip de audit implica o analiza detaliata a tuturor aspectelor site-ului care pot influenta pozitionarea acestuia in rezultatele de cautare.

Un audit SEO incepe cu evaluarea structurii site-ului si a usurintei in navigare. Site-urile cu o structura clara sunt preferate atat de utilizatori, cat si de motoarele de cautare. Auditul SEO include si verificarea modului in care motoarele de cautare indexeaza website-ul – daca paginile esentiale sunt indexate corect si daca acestea apar in rezultatele de cautare. De asemenea, auditul verifica inclusiv URL-urile care nu ar trebui indexate (cum ar fi paginile cu continut duplicat).

In egala masura, auditul SEO analizeaza si elementele de optimizare on-page, cum ar fi utilizarea corecta a cuvintelor cheie in titluri, meta descrieri, URL-uri si in intreg continutul paginilor. De asemenea, auditul verifica daca imaginile de pe site sunt optimizate corespunzator, prin utilizarea etichetelor alt si a dimensiunilor adecvate.

Un alt aspect cheie al unui audit SEO este evaluarea performantei site-ului, din punct de vedere al vitezei de incarcare, al timpului de raspuns al serverului si a altor aspecte tehnice care influenteaza experienta utilizatorilor.

De ce este atat de necesar un audit SEO?

Auditurile SEO sunt esentiale pentru a intelege performanta actuala a site-ului tau si pentru a identifica noi oportunitati de imbunatatire. Un audit eficient te poate ajuta sa descoperi problemele care impiedica site-ul sa fie bine clasat in rezultatele de cautare, sa intelegi cum este perceput site-ul de catre motoarele de cautare si sa descoperi noi oportunitati de a atrage trafic nou.

Un audit SEO iti ofera o imagine clara a pozitiei actuale a site-ului, te ajuta sa intelegi cum te plasezi in raport cu competitorii si sa identifici zonele in care sunt necesare anumite  imbunatatiri.

Cum continutul de calitate este esential pentru SEO, tot auditul SEO te ajuta sa intelegi ce tipuri de articole functioneaza bine si care nu. Poate fi la fel de util sa identifici noi oportunitati de a crea continut care sa atraga si sa retina vizitatorii.

Ce etape implica auditul SEO?

Realizarea unui audit SEO implica:

Analiza tehnica SEO

In cadrul acestei etape se analizeaza aspectele tehnice ale site-ului care pot afecta performanta SEO: viteza de incarcare a site-ului, verificarea implementarii corecte a protocolului HTTPS, verificarea daca este mobile-friendly etc.

Analiza continutului

Aici se examineaza daca continutul site-ului este optimizat SEO, prin utilizarea corecta a cuvintelor cheie, analiza meta descrierilor, verificarea calitatii si unicitatii continutului.

Analiza backlink-urilor

Backlink-urile au un rol esential in SEO. In cadrul acestei etape se analizeaza numarul si calitatea backlink-urilor catre site-ul tau.

Analiza competitorilor

Aici se face o analiza a strategiilor SEO folosite de competitorii. Intelegerea tacticii lor te ajuta sa identifici noi oportunitati de promovare si sa iti ajustezi in timp util strategia.

Sursa foto: https://www.freepik.com/free-vector/web-statistics-analytics-infographics-diagram-vector-illustration-flat-style_10603775.htm#query=Search%20Engine%20Optimization%20audit&position=6&from_view=search&track=ais coral coral