Achiziționarea unei mașini a devenit o necesitate pentru mulți români, iar piața auto second-hand din Germania rămâne una dintre cele mai populare surse.Însă, cât de accesibil este, de fapt, un autoturism second-hand din Germania pentru un român obișnuit?
Conform unui studiu realizat de carVertical, românii trebuie să economisească în medie 15,4 luni de salarii pentru a putea cumpăra o mașină rulată din Germania. Acest lucru plasează România pe locul doi în Europa în topul țărilor unde este nevoie de cel mai mult timp de muncă pentru achiziționarea unui astfel de vehicul.
Finlandezii au nevoie doar de 2,7 luni pentru a-și permite o mașină rulată
Studiul a analizat situația din 23 de țări europene și a relevat că, în medie, un european trebuie să muncească aproape 10 luni pentru a-și permite o mașină second-hand. În fruntea clasamentului se află Portugalia, unde cetățenii trebuie să lucreze 22,4 luni pentru a achiziționa un autoturism second-hand.
În schimb, finlandezii sunt cei mai avantajați, având nevoie de doar 2,7 luni de muncă pentru a-și permite o mașină second-hand. De asemenea, germanii și elvețienii se numără printre cei care trebuie să muncească cel mai puțin, cu o medie de 6 luni de muncă, notează publicația Fanatik.
Un român ar trebui să economisească întreaga sa leafă timp de 15,4 luni
În România, prețul mediu al unui autoturism second-hand este de aproximativ 12.800 de euro, iar salariul mediu lunar brut este de 832,2 euro, conform Instant.ro. Astfel, pentru a strânge suma necesară, un român ar trebui să economisească întreaga sa leafă timp de 15,4 luni. Dacă ne uităm la anumite modele populare, situația este și mai dificilă. De exemplu, un Volkswagen Passat la mâna a doua costă, în medie, 18.500 de euro, echivalentul a 22,2 luni de muncă. Pentru un BMW Seria 3 second-hand, care ajunge la 25.500 de euro, un român ar trebui să economisească salariul integral timp de 30,6 luni.
Pe de altă parte, elvețienii se bucură de cel mai mare salariu mediu din Europa, de aproximativ 6.377 de euro, însă prețul mediu al unei mașini second-hand este și el ridicat, ajungând la aproape 39.000 de euro. Cu toate acestea, chiar dacă salariile sunt mai mari, experții financiari recomandă să nu cheltuim mai mult de echivalentul a șase salarii pentru o mașină, o limită pe care mulți europeni o depășesc.