Lansarea unei noi afaceri poate fi stresantă. Adesea, pare că există o mie de lucruri la care trebuie să lucrezi simultan. Noii proprietari de afaceri mici nu pot scăpa de această realitate, dar cu suficientă pregătire este fezabil să controlezi așteptările și să iei măsuri deliberate pentru a-ți extinde compania.

<![endif]–>

Pe lângă faptul că dai tot ce ai mai bun, este esențial să-ți concentrezi energia asupra activităților corecte, mai ales la început. Cercetarea pieței concurente, evaluarea problemelor juridice din sectorul tău, luarea în considerare a finanțelor personale și ale afacerii, conștientizarea riscurilor implicate, factorii de timp și resursele umane sunt toate recomandate ca pași inițiali în începerea unei afaceri, potrivit experților.

Desigur, atunci când începi o nouă afacere, trebuie să știi că vor fi avantaje și dezavantaje ale noii etape profesionale în care te vei afla.

Ce trebuie să știi înainte să începi o afacere proprie?

1. Cunoașterea concurenței

Pentru a avea succes, trebuie să te asiguri că ai cunoștințe despre afacerea la care vei lucra. Chiar dacă crezi că conceptul de la care pornește compania ta este unic, ar trebui să fii atent la ceilalți actori din industrie. Doar pentru că ai o idee grozavă nu înseamnă că altcineva nu s-a gândit deja la ea.

2. Publicul-țintă

Trebuie să înțelegi cine are nevoie de produsul sau serviciul tău pentru a-ți optimiza ofertele și a te asigura că strategiile de marketing și vânzări ajung la persoanele potrivite. O parte a acestei decizii constă în înțelegerea diferenței dintre o afacere business-to-consumer (B2C) sau business-to-business (B2B). În acești parametri se află mai multe categorii, dar cu siguranță nu se limitează la vârstă, gen, venit și profesie. Nu poți câștiga profit fără clienții tăi, așa că înțelege cine sunt aceștia și fă-i prioritatea ta.

3. Gestionarea și planificarea finanțelor

Pornirea unei afaceri necesită bani pe care probabil nu îi vei avea imediat. Acesta este motivul pentru care trebuie să cauți modalități de a obține capital.

Majoritatea antreprenorilor încep o afacere cu un capital foarte limitat, ceea ce reprezintă un obstacol mare pentru mulți. Cu toate acestea, există o mulțime de opțiuni disponibile unui proprietar de afaceri în devenire. Primul și cel mai obișnuit loc pentru a căuta capital este cu prietenii și familia. Dacă acest lucru nu este suficient, extinde căutarea la investitori și la capitaliștii de risc. În cazul în care aceste opțiuni nu oferă suma necesară, atunci poți solicita împrumuturi la bănci și asociații de afaceri mici.

4. Înțelegerea riscurilor

Desigur, va exista întotdeauna un nivel de risc la lansarea unei noi afaceri. Calcularea, înțelegerea și planificarea riscului sunt un pas important de făcut înainte de a începe să lucrezi la afacerea ta. Aceasta înseamnă să evaluezi riscurile industriei tale înainte de a continua cu un plan de afaceri.

5. Gestionarea angajaților

Antreprenorii își direcționează personalul asupra modului în care își doresc ca aceștia să atingă obiectivele firmei. Poți realiza acest lucru prin crearea unor linii directoare explicite și cuprinzătoare pentru fiecare poziție. Angajații pot înțelege mai clar care sunt așteptările tale de la ei și proiectele la care lucrează atunci când comunici în mod corespunzător obiectivele organizației.

6. Creșterea afacerii

Odată ce o firmă este înființată, un antreprenor poate ajunge la un punct de succes în care își dorește să crească. Mulți factori trebuie luați în considerare în această fază a conducerii unei firme, cum ar fi stabilirea modului de satisfacere a cererii crescute, localizarea de noi parteneri și reevaluarea poziției acestora în cadrul organizației.

7. Managementul timpului

Îți poți gestiona timpul într-o varietate de moduri, deoarece rolul tău va implica adesea o gamă largă de sarcini. Stabilirea obiectivelor pentru tine însuți și pentru alți membri ai organizației este o tactică pe care o poți folosi. Poți determina ce task-uri ar trebui să le faci tu și pe care le poți externaliza.

Este important să cercetezi industria, să-ți cunoști concurenții, să înțelegi riscurile și să-ți planifici finanțele înainte de a-ți începe afacerea. Cu toate că pare solicitant, dacă studiezi riscurile, vei ști dacă merită să devii antreprenor acum sau dacă ar fi mai bine să-ți păstrezi statutul de angajat.

Foto: Unsplash