Perioada sarcinii este specială pentru fiecare femeie în parte, însă uneori aceasta vine la pachet cu griji şi stres. Este normal că schimbarea să te îngrijoreze, într-un fel sau altul, însă există soluţii pentru a gestiona mai bine perioadele încărcate, mai ales în momentele delicate.

Ca să să gestionezi mai bine stresul în perioada sarcinii, găseşti mai jos 7 soluţii uşor de pus în aplicare:

Foloseşte o agendă sau un planner

O agendă sau un planner îţi va fi de folos pentru a-ţi gestiona timpul mai bine şi a evita situaţiile stresante. Lucrurile devin mai uşoare atunci când le organizezi cum se cuvine şi atunci când ştii ce ai de făcut. Cum perioada sarcinii este încărcată de schimbări, o agendă te va ajuta să îţi notezi şi organizezi micile task-uri, de la programări la medic şi până liste de cumpărături. În acest fel, nu va trebui să îţi încarci memoria cu o mulţime de lucruri.

Meditează

Meditaţia este o tehnică foarte eficientă de relaxare, cu rezultate dovedite. Avantajul cel mai mare al acesteia este că se poate realiza foarte uşor. Nu trebuie să pleci de acasă, să cheltui bani sau să depui efort pentru a medita. Ai nevoie de un loc confortabil şi de puţină linişte sau chiar de muzică relaxantă.

În cazul în care nu ai mai meditat până acum, găseşti tutoriale şi ghiduri utile pe internet sau pe aplicaţiile dedicate pentru smartphone.

Bucură-te de cumpărături

În perioada sarcinii vei avea o listă de cumpărături destul de cuprinzătoare pentru venirea pe lume a bebeluşului. Ce-ar fi să te bucuri de mici sesiuni de shopping, fie online, fie în magazine? Începe cu produsele esenţiale, iar mai apoi îndreaptă-te către cele care îţi pot uşura viaţa, precum hamul pentru bebe. Atunci când achiziţionezi căruciorul, poţi cumpăra şi un ham pentru bebe, care îţi va fi util în primii ani de viaţă. Cu ajutorul unui ham pentru bebe, îţi va fi mai uşor să fii alături de cel mic atunci când începe să meargă, iar acesta va fi în deplină siguranţă.

Bineînţeles, atunci când faci achiziţii pentru cel mic, fie că este vorba despre ham pentru bebe sau produse de igienă, este o idee bună să ceri sfatul medicului pediatru.

Încearcă un hobby relaxant

Hobby-urile sunt o metodă excelentă de a-ţi ocupa timpul liber cu folos şi de a-ţi găsi liniştea. Poţi să dedici timp pentru un nou hobby relaxant pe perioada sarcinii, precum pictura, scrisul sau confecţionarea de obiecte handmade. Nu trebuie să fie ceva foarte solicitant sau dificil. Mai degrabă, îndreaptă-te către activităţi creative, uşor de practicat acasă.

Socializează

Avem nevoie de socializare în viaţa noastră, iar aceasta are un rol esenţial în bunăstarea psihicului. Ca să reduci stresul pe perioada sarcinii, încearcă să găseşti timp pentru socializare, fie că petreci timp cu familia, prietenii sau colegii. Timpul de calitate petrecut alături de cei dragi te ajută să îţi creezi un spaţiu sigur pentru a-ţi exprima grijile, bucuriile şi ideile, dar şi să găseşti suport.

Plimbă-te mai des

Plimbările în aer liber te pot ajuta să te relaxezi, dar şi să faci puţină mişcare. Bucură-te cât mai mult de plimbări în parc, în cartier sau oriunde altundeva preferi, mai ales atunci când vremea este frumoasă. Nu trebuie să faci prea mult efort, ci este mai important să iei o gură de aer şi să ieşi din casă, fie ca o faci pentru 10 minute sau o oră.

Cere ajutorul unui specialist

Dacă simţi că nu mai faci faţă stresului, apelează la un psiholog sau psihoterapeut. Acesta îţi poate oferi recomandări de specialitate şi te poate ajuta să găseşti soluţiile potrivite pentru tine. Poţi începe cu o sesiune pe săptămână sau odată la două săptămâni, în funcţie de disponibilitate.

Nu trebuie să laşi stresul să umbrească momentele speciale, mai ales perioada sarcinii. Gestionează-l mai uşor cu ajutorul meditaţiei, plimbărilor în aer liber sau micilor sesiuni de shopping.

coral