Un asteroid abia descoperit, de mărimea unei piscine olimpice, are „un risc scăzut” de a se ciocni cu Pământul peste 23 de ani. Impactul ar putea avea loc chiar de Ziua îndrăgostiților, 14 februarie, 2046, a anunțat centrul NASA pentru apărare planetară, citat de CNN.

Posibilitatea unei coliziuni este de 1 la 625, pe baza calculelor făcute de Agenția Spațială Europeană, deși NASA a calculat șansele mai aproape de una la 560. Asteroidul, botezat 2023 DW, este însă singurul obiect spațial plasat pe scara Torino, care măsoară riscul unui impact, cu nota 1 din 10.

Toate celelalte obiecte spațiale au nota 0 pe această scară de risc. Chiar și așa, „posibilitatea de coliziune este extrem de mică și nu există un motiv de îngrijorare”, potrivit NASA. „Acest obiect nu este îngrijorător în mod deosebit”, a subliniat și Davide Farnocchia, inginer de navigație la Jet Propulsion Laboratory al NASA.

Oficialii NASA au adăugat că riscul de impact ar putea fi modificat semnificativ, pe măsură ce mai multe date despre 2023 DW sunt colectate și analizate. „Adesea, când noi obiecte cerești sunt descoperite, e nevoie de mai multe săptămâni de studii pentru a prezice cu acuratețe orbita acestora”, spune NASA.

De asemenea, e un lucru obișnuit ca asterozii abia descoperiți să pară mai amenințători decât sunt, de fapt. Asteroidul, care măsoară aproximativ 50 de metri, se va apropia de Pământ de 10 ori. Prima dată este estimată pentru 14 februarie 2046, apoi, între 2047 și 2054, se va apropia de încă 9 ori.

Asteroidul a fost descoperit în 2 februarie. Se desplasează cu 25 de kilometri pe secundă și în prezent se află la peste 18 milioane de kilometri de pământ. Are o orbită de 271 de zile în jurul Soarelui.

coral