Proprietarii unui anumit tip de mașină ar putea plăti o taxă specială, dar nu din cauza poluării sau consumului, așa cum s-ar fi așteptat.

An de an, lățimea mașinilor comercializate în Uniunea Europeană crește și mai mult de jumătate din mașinile vândute în UE au peste 1,80 m.

Parcările au rămas prea mici pentru SUV-uri și un ONG propune ca locurile de parcare să fie mai scumpe pentru SUV-uri.

Cresc mașinile, cu un centimetru la fiecare doi ani, avertizează ONG-ul Transport și Mediu.

Organizația franceză a analizat cele mai vândute 100 de mașini în UE între 2018 și 2023. Lățimea acestora a crescut de la 177,9 centimetri la 180,3 centimetri.

Peste jumătate din mașini au peste 1,8 metri. Iar asta pune o mare problemă și în parcări, care le-au rămas mici și mai ales în trafic, unde spațiul pentru celelalte mașini și pentru bicicliști este mai mic.

Mai mult, o mașină mai lată cere și o înălțime mai mare. Iar fiecare 10 cm în plus la înălțime cresc riscul de deces pentru pietoni și bicicliști cu 30% în cazul nefericit al unui accident.

Parcare mai scumpă pentru SUV-uri?

ONG-ul propune locuri de parcare mai scumpe pentru SUV-uri, cum sunt deja în Lyon (Franța) și Tubingen (Germania)! Mai mult, cei care cumpără mașini mici ar putea beneficia de facilități fiscale, pentru a fi descurajați să pună „ochii” pe vreun SUV.

Europenii sunt mari fani ai SUV-urilor. Cum au scris istorie în industria auto

Conform unei statistici oferite de Dataforce, citată de PROMOTOR.RO, SUV-urile au reprezentat peste 50% din vânzările de mașini noi în Europa, în prima jumătate a anului curent.

Cota lor de piață a ajuns la 51%, față de 48%, cât a fost în aceeași perioadă a anului trecut. În primele șase luni ale anului curent au fost livrate 3.37 milioane de SUV-uri, cu 23% mai multe decât în prima jumătate a anului trecut.

coral coral