• Luna noiembrie aduce multe oferte doritorilor de chilipiruri, însă comercianții au învățat cum să profite de febra cumpărăturilor de final de an și, de multe ori, profită micșorând artificial prețurile, care sunt de fapt egale sau chiar mai mari cu cele din timpul anului.
  • Chiar dacă instituții precum protecția consumatorului aplică an de an amenzi comercianților care practică reduceri false și amăgitoare, Black Friday vine, fără excepție, în fiecare an cu o serie de țepe destinate consumatorilor.

La Cluj, nici comerciantul Mömax, parte a grupului XXXLutz, nu face excepție, înșelând clienții ca la ușa cortului, după cum vom arăta în cele ce urmează.

Prețuri reduse artificial, ca să pară la ofertă

Clujenii care își doresc să-și mobilizeze locuințele sau care doar vreau să decoreze sunt întâmpinați de către magazinul Mömax cu reduceri care mai de care mai tentante în această perioadă, comerciantul întrând în rîndul celor care oferă „discount” -uri masive în această perioadă.

 

Cumpărătorii sunt anunțați, pe site-ul companiei, că a început campania de „Black Shopping” în „luna cumpărăturilor”

Nesimțirea și înșelăciunea începe de îndată ce potențialii cumpărături accesează oricare dintre produsele la ofertă.

Acestea sunt aparent reduse semnificativ, clienților fiindu-le arătat și un preț mai vechi, de la care ar fi fost redus produsul, pentru a creea aparența unei oferte senzaționale care nu trebuie ratată.

În realitate însă, prețurile nu sunt deloc reduse, ele apărând a fi egale sau chiar mai mari cu cele practicate de către comerciant în celelalte perioade ale anului.

Câteva exemple ilustrative în acest sens au fost obținute de către reporterii BZC, care au comparat prețurile unor produse aflate „la ofertă”, cu prețurile acelorași produse, doar că vândute în data de 20 octombrie 2023, adică acum aproximativ două săptămâni, când nu era „Black Friday”.

Din comparația de mai sus, se poate observa faptul că, în data de 20 octombrie, prețul întreg al Serviciului de masă Black a fost de 329 de lei, fără nicio reducere, iar în data de 9 noiembrie, același produs era prezentat ca fiind redus de la 469 de lei la prețul de 259 de lei.

În realitate, prețul produsul lui mai susmenționat nu a fost niciodată 469 RON, astfel încât este evident faptul că posibili clienți sunt indus în eroare în mod intenționat pentru ca ofertă să pară mult mai tentantă decât este în realitate.

Black Friday, varianta Mömax. Prețuri crescute și de 3, 4 ori în „luna reducerilor”

De parcă practicarea unor oferte mincinoase nu ar fi suficientă, magazinu Mömax încalcă orice limită a bunului simț, prezentând în perioada reducerilor substanțiale produse care în urmă cu câteva săptămâni costau nici la jumatate cât costa acum, când e „ofertă”, unele costând atunci chiar și un sfert.

Vom ilustra în cele ce urmează câteva exemple absolut incredibile, care arată modul total malițios în care compania Mömax înțelege să facă afaceri și să inducă în eroare publicul din România.

În imaginile din de mai jos veți putea observa, în partea de sus, prețul produselor în data de 20 octombrie 2023, iar în partea de jos prețul aferent zilei de 9 noiembrie 2023, adică în plină lună a „cumpărăturilor” și a „reducerilor”.

  1. Canapea extensibilă Clipso

Canapea extensibila Clipso, în 20 octombrie costa 1999 RON, în 9 noiembrie, la reducere, costă 2499 RON

 

2. Dulap de colt Celle

 

Dulap de colt Celle, „redus” de la 599 RON, cât era în 20 octombrie, la 2299 RON, în ziua de 9 noiembrie

 

3. Dulap Maxim

Dulap Maxim, culmea tupeului, preț de aproape 3 ori mai scump de Black Friday, de la 1799 la 4199

 

4. Masa extensibila KomfortMasa extensibila Komfort, „redusă” de la 1999 RON la 2336 RON, sub minciuna că ar fi costat 2749 RON, deci ar fi la ofertă

 

5.Masa Luzern

Masa Luzern,  de circa 4 ori mai scumpă în perioada reducerilor, față de cât era în urmă cu nici trei săptămâni

Cum să ne protejăm de țepele de Black Friday

Am încercat să luăm legătura cu reprezentanții companiei Mömax pentru a cere un punct de vedere cu privire la cele constatate, însă tot ce ne-a fost pus la dispoziție este un formular de contact. ne vom adresa, în schimb, rerezentanților protecției consumatorilor cu o sesizare pentru a lua măsurile necesare pentru amendarea comaniei austriece care înșeală publicul din România.

Până atunci, este important ca publicul să recunoască astfel de practiv neloiale și înselătoare pentru a nu le cădea pradă și să le sesizeze de fiecare.

Black Friday este un eveniment de cumpărături cu reduceri semnificative, însă, din nefericire, există unele practici inselatoare sau neetice care pot să apară în timpul acestui eveniment. Este esențial să fii conștient de aceste practici și să le eviți pe cât posibil. Iată câteva dintre aceste practici inselatoare sau problematice care pot să aibă loc în timpul Black Friday:

  1. Preturi umflate: Anumite magazine cresc prețurile produselor înainte de Black Friday pentru a face reducerile să pară mai semnificative decât sunt în realitate. Asigurați-vă că efectuați comparații de prețuri înainte de a cumpăra și că nu plătiți mai mult decât este corect.
  2. Stocuri limitate: Unele magazine limitează cantitatea de produse la prețuri reduse pe care le au în stoc, astfel încât să atragă un număr mare de cumpărători în magazin, dar aceștia nu pot cumpăra produsele dorite. Acest lucru poate provoca frustrare și dezamăgire.
  3. Publicitate falsă: Unele magazine pot face afirmații exagerate sau incorecte cu privire la reducerile oferite în timpul Black Friday. Verificați întotdeauna prețurile și asigurați-vă că reducerea este reală.
  4. Practici de marketing agresive: Email-uri nesolicitate, spam online și anunțuri publicitare agresive vă pot bombarda în timpul Black Friday. Asigurați-vă că vă protejați datele personale și că nu cădeți pradă ofertelor care par prea bune pentru a fi adevărate.
  5. Garanții discutabile: Unele produse cu prețuri reduse în timpul Black Friday pot avea garanții limitate sau condiții neclare de returnare. Cititi cu atenție termenii și condițiile înainte de a cumpăra.
  6. Manipularea stocurilor online: Uneori, magazinele online pot afișa un produs ca fiind disponibil, dar, în realitate, acesta poate fi epuizat. Aceasta poate duce la pierderea de timp și frustrare pentru cumpărători.
  7. Furturi sau fraude: Pe măsură ce numărul de tranzacții crește în timpul Black Friday, pot apărea și infracțiuni, cum ar fi furturile sau fraudarea cardurilor de credit. Asigurați-vă că sunteți vigilenți cu privire la securitatea datelor și la protejarea informațiilor personale.
coral coral