News Flash:

Ce ulei este mai bun pentru prajit si care este mai indicat pentru salate

8 Decembrie 2013
737 Vizualizari | 0 Comentarii
Odata cu extinderea paletei de uleiuri comercializate, s-au inmultit si confuziile cu privire la modul corect de utilizare a acestora. Oamenii prajesc adesea cu acelasi tip de ulei pe care-l presara peste salate, fara sa stie ca obiceiul le poate aduce nu doar kilograme in plus, ci si boli grave, precum cancerul.

Folosit cu cap, niciun ulei nu este nociv, spun expertii. “Nu e chiar atat de complicat. Unele sunt mai rezistente la temperaturi mari, altele sunt sanatoase doar in stare cruda”, simplifica problema prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, citat de obiectiv.info.

Uleiurile exotice, bune la prajit

Uleiul de palmier
se afla in topul grasimilor care trec testul focului si poate suporta temperaturi-record de peste 200 de grade, limita unei prajiri corecte. “Are un punct de fumigatie de 230 de grade, deci se descompune mai greu in substante cancerigene decat o fac alte uleiuri. Este excelent in prajirea cartofilor, spre exemplu, pentru ca nu ii imbiba, umflandu-i cu calorii”, arata nutritionistul.

Bun pentru prajit este si uleiul de cocos, in ciuda falsei impresii ca s-ar “depune” pe artere. “Este controversat pentru ca oamenii abia acum au dat de el”, crede profesorul Mencinicopschi.

Uleiul de masline
ramane un elixir pentru sanatate indiferent daca e incins in tigaie sau adaugat in maioneza. Contine grasimi “bune”, benefice pentru inima si capabile sa topeasca burta. “La ardere e pacat sa-l irosim pe cel extravirgin, mai scump. Varianta mai fina da savoare supelor crema sau maionezei”, spune profesorul Mencinicopschi.

In plus, uleiul de masline nu expira si se altereaza numai daca este expus la lumina.

La polul opus se pozitioneaza uleiul de floarea-soarelui, atat de popular printre consumatorii romani. Acesta ar trebui folosit numai in combinatie cu alte grasimi si niciodata la prepararea termica, atunci cand devine toxic pentru organism. “Il punem doar pentru gatitul la rece”, e sfatul specialistului.

In topul celor mai sanatoase uleiuri raman cele presate la rece de masline, in sau canepa, care se gasesc in supermarketurile mari.

Cele mai “sigure” pentru gatit sunt uleiul de palmier si de masline, ambele rezistente la temperaturi inalte

Untura, “regina” bucatelor

Doar doua grasimi aduc beneficii nutritionale maxime si imbogatesc totodata gustul mancarurilor: untul si seul de origine animala. “Primul e foarte bun si la prajit, cu conditia sa fie clarifiat. Asta se poate face pe baie de aburi, care scoate apa, sarurile si proteinele din unt. Ce ramane, se pune in borcan si nici nu e nevoie sa stea la frigider. Da gust uimitor la prajituri“, explica expertul in alimentatie.

Seul este, de departe, cel mai potrivit pentru prepararea mancarii, spun expertii. Folosit in special la tara si cunoscut sub denumirea de untura, seul are principalul merit de a fi 100% inofensiv pentru sanatatea organismului.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

prajit
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0756 (s) | 33 queries | Mysql time :0.013806 (s)