News Flash:

„Orzul” europarlamentarelor si „gastele” campaniei electorale

28 Aprilie 2014
1096 Vizualizari | 0 Comentarii
A inceput campania electorala pentru alegerile europarlamentare care vor avea loc luna viitoare...

Ma scuzati! De fapt, ar fi trebuit sa incep altfel:
A inceput campania electorala pentru alegerile europarlamentare care vor avea loc luna viitoare?!?
Unii, putini la numar, printre care tocmai candidatii pentru un loc caldut si bine platit in Parlamentul European, vor zice: „Da”. Altii, nici ei foarte multi la numar, cei care vor merge sa ii voteze, vor zice: „Nu”. Restul, multi la numar, vor zice, aproape pe buna dreptate: „Nu stiu. Ca, si asa, nici macar nu ma intereseaza!”.

Citeste si: Intrerupem slujba de Inviere pentru un scurt calup publicitar

Se pare, insa, ca aceasta campanie pentru europarlamentare nici nu va incepe. Cel putin nu in forma, maniera si modalitatile cu care eram obisnuiti pana acum. Asteptata precum o mana cereasca de mass-media din toata tara si in toate formele ei de manifestare -audio, video, print si online-, campania electorala pentru alegerile europarlamentare are toate sansele sa intre in istorie drept cele mai discrete si mai ieftine de pana acum.

Partidele si-au facut datoria de a-si lansa candidatii cu ocazia unor evenimente mai mult sau mai putin fastuoase, mai mult sau mai putin mediatizate, care se vor dovedit mai mult sau mai putin eficiente. Si... cam atat.

Exceptie PSD, care a avut parte de o lansare a candidatilor la europarlamentare de proportii aproape faraonice si dovedeste ca are resurse financiare aproape nelimitate de promovare a imaginii partidului si a candidatilor in mass-media, dar si la nivelul strazii, pentru cei care nu sunt obisnuiti sa tina un ziar in mana sau sa acceseze un site de stiri. Dar, din pozitia celui mai important partid aflat la guvernare, cu piinea si cutitul bugetului la indemana, ba chiar si cu untul, salamul, masa si casa, nici nu poate fi surprinzator.

Citeste si: In primavara asta, se poarta DNA

Atitudinea discreta a celorlalte partide, ce seamana mai degraba cu o lipsa de implicare sau de interes, pare sa se bazeze pe faptul ca jocurile par facute si ca marile surprize nu vor avea loc. Asadar, nu merita cheltuiala.

De aceea, cel putin la Cluj, partidele si-au cam trimis candidatii „la plimbare” cand s-a pus problema finantarii campaniei electorale. (Lideri liberali clujeni au fost auziti in anumite cercuri spunand ca nu vor da nici macar un leu pentru Norica Nicolai.) Mesajul a fost clar si fara echivoc: fiecare candidat nu are decat sa-si bage mainile in propriile buzunare, cat de adanc considera ei, daca tot viseaza la viitorul luminos, bine platit si lipsit de griji si stres din Parlamentul European. (Sigur, toate au un pret. Un loc de candidat la europarlamentare nu-i ieftin, iar fiecare pozitie inspre varful listei umfla bine de tot nota de plata.)

Citeste si: Cristian Bara: PSD-ul lui Lapusan nu seamana cu PSD-ul lui Ponta

Pe de alta parte, nu-i mai putin adevarat ca Norica Nicolai si Daniel Buda, candidatii clujeni din partea PNL si PDL, se afla pe locuri linistitoare din punctul de vedere al eligibilitatii. Poate tocmai de aceea, nici Daniel Buda, nici Norica Nicolai nu par dispusi la cheltuieli, in opinia lor, inutile. Ori poate ca, brusc, si-au descoperit in buzunare niste mici si intepatori arici.
Caci, nu-i asa?, e pacat sa strici „orzul” economiilor stranse cu truda, de-a lungul anilor, in Parlamentul Romaniei, pe „gastele” unei campanii electorale efemere.



campania electorala alegerile europarlamentare psd cluj
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0948 (s) | 24 queries | Mysql time :0.011393 (s)

loading...