Şoferii firmelor româneşti de transport sunt opriţi la vamă de către reprezentanţi ai autorităţilor germane şi austriece. În acelaşi timp, alte firme internaţioanale transportă românii la muncă în străinătate.

Germania este cel mai important partener economic al României. Autorităţile germane nu îi lasă însă pe şoferii români, angajaţi ai firmelor româneşti în străinătate, să intre în ţară pentru a-şi înlocui colegii aflaţi la muncă acolo.

”Firmele româneşti sunt blocate, nu au voie să facă transport decât până la aeroport şi străinii pot intra în România să ia pasageri”, a declarat Radu Dinescu – secretar general al Uniunii Transportatorilor Rutieri din România

Între timp, 20 de autocare din Slovenia au mers la Sibiu pentru a transporta persoane la muncă agricolă în străinătate. Practic, românii pot pleca în alte ţări doar pentru a munci pe câmp.

”E vorba de autocarele firmei Nomago, autocar de transport internaţional de persoane, din Slovenia, firma aceasta, care a venit şi la ora 4.00 (a.m.) a început îmbarcarea pasagerilor. Şi uite aşa s-a desfăşurat o a doua acţiune de tip „şparanghelul” în România, în condiţiile în care transportul rutier naţional, adică autohton de pasageri care efectua până la intrarea în criză transport internaţional se uită pe geam la vecinii noştri sloveni care vin nestigheriţi”, a declarat Augustin Hagiu – Preşedintele Federaţiei operatorilor români de transport (FORT)

Pentru şoferii români, soluţia ar fi ca autorităţile să negocieze acorduri de tranzitare cu alte state. Până atunci, România pierde 70% dintre încasările din transport, adică peste 3 miliarde de euro.

coral