Primăria Cluj-Napoca se prgăteşte să lanseze licitaţia publică pentru studiul de prefezabilitate a metroului și studiul de fezabiltate pentru trenul metropolitan. Documentaţia a fost încărcată pe sistemul național de achiziții publice (SICAP) şi se află în evaluare. 

Licitaţia publică prevede “Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții”. Valoarea contractului este estimată la suma de 46,440,000 lei, adică 9.771.706 euro

După ce am reușit să facem această asocierea cu comunele limitrofe: Bonțida, Jucu, Apahida, Baciu, Florești și Gilău ne-am mișcat destul de repede și am lucrat în paralel timp în care am fost pregătiți cu caietul de sarcini și am putut să îl lansăm pentru realizarea studiilor de prefezabilitate pentru aceste proiecte. Am avut câteva întâlniri foarte reușite împreună cu ADRNV, prin care am reușit să găsim și canalele prin care să finanțăm aceste investiții.

Sper să putem accesa și din acest exercițiu financiar o bună sumă de bani, urmând ca majoritatea investițiilor să fie realizate din exercițiul financiar următor 2020 – 2027.

Anunțul este pe SICAP, încă nu este publicat, este o solicitare pe SICAP, în următoarele zile va fi publicat pentru că trebuie ca cei de la SICAP să ne dea acordul ca să putem publica anunțul”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea, la ZIUA LIVE. 

Proiectul de investiții va fi realizat în două etape:

În prima etapă va fi realizat Trenul Metropolitan pe infrastructura actuală. În această fază va fi implementat un sistem de transport rapid care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășelu și stația de la Bonțida, pe o lungime de aproximativ 43 de km.

Punctele de oprire actuale vor rămâne aceleași și se propune adăugarea unor noi stații de oprire în zonele: Baciu, Tetarom pe str. Tăietura Turcului și la podul Ira pe str. Aurel Vlaicu. Pentru fiecare punct de oprire se vor analiza facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare, toalete, puncte de procurare a biletelor (automate/case), etc.

De asemenea se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni și se va realiza conectivitatea cu transportul public local la fiecare punct de oprire.

În cea de a doua etapă va fi realizat metroul pe axa vest-centru-est care urmărește să deservească principalele puncte de interes pornind din Gilău până la podul Ira, pe o lungime de aproximativ 16 km. Proiectul va avea două părți.

În prima parte se va realiza legătura dintre comuna Florești și Podul Ira pe următorul traseu propus: zona de sud a comunei Florești – viitorul spital regional de urgență – centrul comercial Vivo – cartierul Mănăștur – centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.

Pentru zona din afara orașului se va studia posibilitatea realizării metroului suprateran, iar de la intrarea în Cluj-Napoca acesta urmând a fi realizat în subteran.

A doua etapă a realizării metroului vizează crearea legăturii dintre comunele Florești și Gilău.

Până la implementarea celei de a doua etape, conectivitatea dintre Gilău și Florești va fi asigurată prin autobuze care vor deservi această zonă în vederea asigurării accesului oamenilor la metrou. De asemenea, va fi asigurată prin autobuze legătura dintre Gilău și Nădășelu pentru cei care doresc să folosească trenul metropolitan.

Licitația pentru Studiul de prefezabilitate a metroului și Studiul de fezabiltate pentru trenul metropolitan urmează să fie lansată în câteva zile. 

Sursa: ziuadecj.realitatea.net