Principala arteră de circulație care traversează Cluj-Napoca se va transforma, de la Biserica Sfântu Petru până la intersecția cu strada Regele Ferdinand, prioritate având transportul în comun și cel alternativ, dar și pietonii. 

Consilierii locali vor vota, în ședința din 8 mai, proiectul de hotărâre privind aprobarea proiectului și a cheltuielilor legate de proiectul „Lucrări de modernizare Bd. 21 Decembrie 1989: realizare benzi dedicate transportului public în comun – Etapa 1 (inclusiv lucrări de infrastructură, amenajare spațiu public, semaforizare, iluminat public și mobilier urban)”.

Investiția se ridică la 56 milioane de lei (aproape 12 milioane de euro), bani nerambursabili de la Uniunea Europană (exercițiul finanaciar 2014-2020, Programul Operațional Regional – POR, Axa prioritară 4), contribuția municipiului Cluj-Napoca fiind de 1,2 milioane de lei şi cofinanţarea de 2% din valoarea eligibilă a proiectului, în cuantum de 1,1 milioane de lei.

Conform planșelor, bulevardul va avea piste de biciclete pe ambele părți ale drumului, iar banda dedicată pentru mijloacele de transport în comun va fi separată fizic de benzile pentru traficul general. Vor fi plantați arbori, așa cum sunt și pe Horea sau Moților.

Dispare însă o bandă auto pe sensul spre centru, dar nu și în intersecții, iar în locul parcării din fața bisericii Sfântu Petru ia naștere o piațetă, cu arbori și băncuțe. Odată cu finalizarea lucrărilor de modernizare, bulevardul va fi prima stradă din țară care va avea un sistem de depistare a autovehiculelor care trec pe culoarea roșie a semaforului. 

Amintim că, în februarie 2019, Primăria Cluj-Napoca a lansat licitaţia publică pentru "proiectare, asistenţă tehnică şi execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţii lucrări de modernizare Bd. 21 Decembrie: realizare benzi dedicate transportului public în comun-etapa 1 (inclusiv lucrări de infrastructură, amenajare spaţiu public, semaforizare, iluminat public şi mobilier urban)".

Trei oferte au fost depuse în cadrul acestei licitații, fiind vorba despre firme care au mai avut sau derulează contracte cu Primăria Cluj-Napoca.

Este vorba despre Diferit SRL (cu 11 subcontractori) – (contracte: podurile Traian, Porțelanului, nodul N, întreținere drumuri), ARL Cluj (cu 10 subcontractori și firma de proiectare Planwerk ca terț) – societatea aparţine grupului Strabag Austria și a executat modernizarea aleilor din Parcul Central sau a pieței Unirii, respectiv asocierea Astor Com – Ianus SRL – Damar Consult (cu patru subcontractori) – a furnizat piatra cubică pentru străzile din centrul orașului.

În prezent, procedura este în faza de evaluare calificare/ ofertă tehnică. Lucrările ar urma să înceapă în vară. 

Sursa: ziuadecj.realitatea.net