News Flash:

Emil Boc: Cine nu vrea metrou să meargă să stea în trafic în Florești, Gilău și Apahida

4 Ianuarie 2022
1124 Vizualizari | 0 Comentarii
Emil Boc

Primarul Emil Boc îi atacă din nou pe cei care nu cred că municipalitatea este capabilă să facă un proiect precum este cel al metroului. Edilul i-a invitat să meargă să stea în trafic, în Florești, Gilău sau Apahida, pentru a vedea cât de necesar este metroul.

”Europa a venit și ne-a spus ”Aveți la Cluj o problemă cu traficul!” Le spun celor care critică proiectele de infrastructură să meargă să stea în trafic între Gilău - Florești - Cluj sau între Apahida și Cluj, în fiecare dimineață. Abia după aceea să spună că nu au nevoie nici de tren metropolitan, nici de metrou, nici de centură. Îi invit pe aceștia să facă acest lucru, acum la sfârșit de an. Cu calm spun acest lucru. Dacă noi clujenii nu ne susținem proiectele noastre, nu o să ni le susțină alții. De aceea mă bucură că am reușit să mergem mai departe cu acest proiect și să beneficiem de acest culoar extraordinar de finanțare. Noi când am început proiectul de metrou nu era ideea PNRR, iar UE susține transportul verde. 

Aprobarea indicatorilor tehnico-economici la metrou este un pas important

Acesta este un pas important pentru că de aici, în 2022 se va putea organiza licitația. Asta este preocuparea noastră să avem licitația derulată”. 

Cum a pierdut METROUL CLUJULUI 10 stații, în 2021, și a ajuns MINI - METROUL Clujului - Analiză

Metroul a fost intens și puternic dezbătut în 2021. S-au scris zeci de materiale despre acest subiect, care a involuat pe măsură ce au trecut lunile, dar s-a și scumpit pe măsură. La final de an, metroul scurt a ajuns să coste cât era tot proiectul la început de an, arată Știri de Cluj.

În ianuarie 2021, primarul Emil Boc vorbea încrezător de 19 stații și chiar extinderea acestuia în a doua fază spre Gilău, iar la dezbaterea publică din toamnă, la care primarul nu a mai participat, s-a ajuns la 9 stații, un metrou scurt, pentru o primă fază, din lipsă de timp și fonduri. 

În lunile ianuarie - februarie, deja se săpa la metrou pentru studiile geotehnice necesare pentru documentația tehnică ce urma să fie atașată studiului de fezabilitate și de mediu. 

Primăria Cluj-Napoca alături de Geostud și de toți deținătorii de rețele au stabilit amplasamentele pentru 42 de foraje, din Florești până în Sopor. 

În timpul forajelor, în 1 martie 2021 s-a anunțat descoperirea unor zăcăminte de sare, care anunțau deja creșterea costurilor. Acela a fost primul hop, până atunci fiind numai declarații electorale și poze în fața planșelor cu traseul metroului. 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2022 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1483 (s) | 33 queries | Mysql time :0.051668 (s)