Inca nu esti sigur unde vrei sa afisezi un anunt publicitar? E bine sa intelegi pur si simplu ce inseamna Google Ads si Facebook Ads, pentru a alege ce este mai indicat pentru website-ul tau.

<![endif]–>

Traim intr-o lume a dezvoltarii tehnologice digitale, asa ca ai la dispozitie o multime de optiuni. Traversam acum o perioada in care nenumarate firme si intreprinderi mici cauta sa se integreze in fluxul de afaceri digitalizat si doresc o strategie solida de marketing digital, pentru a obtine profituri mai bune.

Acest aspect implica reducerea gamei de optiuni la cateva tipuri de publicitate online si canale cheie care pot oferi o integrare a businessului tau in lumea afacerilor online.

 Fara indoiala, exista doar doua platforme care pot juca un rol major.

Google Ads (cunoscut anterior ca AdWords) si Facebook Ads sunt cei doi participanti principali in publicitatea cu plata-pe-clic. Desi exista multe asemanari intre cele doua platforme de publicitate, anumite diferente semnificative vor determina care din ele este alegerea buna pentru afacerea ta.

 Desi unul este motor de cautare iar celalalt este o retea de socializare, ambele platforme se mandresc cu milioane de clienti si surse de date enorme. Fiecare companie isi poate adapta reclamele la acesti giganti informationali.

Este o provocare sa alegi intre promovarea pe Google si promovare Facebook, cand vine vorba de publicitate. Trebuie mai intai sa analizezi anumiti factori, care se refera la buget, cati bani esti dispus sa cheltui pentru conversie, ce timp ai la dispozitie si resurse detii pentru a organiza campanii publicitare.

Ce sunt Google Ads sau reclamele Google?

Functionarea Google Ads, mai demult cunoscuta ca Google Adwords, este  o platforma de publicitate platita, guvernata de volatilitatea preturilor. Potrivit specialistilor, atunci cand un utilizator face o cautare pe Google, utilizeaza in mod firesc anumite cuvinte cheie. O astfel de cautare initiaza un „mecanism PPC”. Google Ads este solutia de promovare cel mai des aleasa de companii, pentru a amplifica vizibilitatea pe principalul motor de cautare, folosit de majoritatea clientilor.

Ce sunt reclamele Facebook si cum le folosesti?

Facebook Advertising este o metoda de utilizata de agentii pentru a scoate in evidenta calitatile produselor sau serviciilor clientilor lor. Publicitatea de Facebook a devenit azi o componenta majora, competitiva si extrem de profitabila a operatiunilor de marketing online ale multor firme, datorita faptului ca are cea mai mare expunere mediatica, in comparatie cu orice alte retele sociale din lume.

Google Ads vs. Facebook Ads: care este diferenta?

Facebook arata reclame clientilor in functie de preferintele acestora, dar Google arata reclame utilizatorilor care cauta in mod special produsul in cauza. In general, Facebook este mai interesat de constientizarea marcii, in timp ce Google este mai preocupat de expunerea si notorietatea brandului. Firmele trebuie sa decida daca investesc in reclame Google sau reclame Facebook in functie de cerintele afacerii lor.

Care din ele e mai eficient: Google Ads sau Facebook Ads?

Costul mediu pe clic (CPC) pe reclamele Facebook este cu aproximativ 56% mai mic decat costul mediu pe clic cerut de Google Ads. Clientii agentiilor de marketing online sunt adesea impresionati de acuratetea capacitatilor de directionare ale reclamelor Facebook, precum si de oportunitatile de a crea reclame atractive si captivante din punct de vedere vizual.

In timp ce rata de clic (CTR) pe Facebook este in general mai mica decat pe Google, rata de conversie este substantial mai mare, cu o medie de aproximativ 9% pe Facebook fata de 3,75% pe Google. E bine asadar sa iei in considerare acesti factori atunci cand decizi daca sa utilizezi Google Ads sau Facebook Ads.

Cand vine vorba de comparatie, totusi, nu exista „cel mai bun”, deoarece cele doua tipuri de advertising abordeaza lucrurile in moduri complet diferite. Cu toate acestea, unele detalii specifice te vor ajuta sa alegi daca utilizezi Google Ads sau Facebook Ads.

Bugetul este unul dintre cele mai importante elemente de luat in considerare atunci cand decizi intre Facebook Ads si promovare Google (campanii PPC Google Ads). Platforma pe care o utilizezi poate avea un impact semnificativ asupra costurilor de achizitie a clientilor.

Facebook si Google au o baza de utilizatori considerabila. Potrivit Google, compania proceseaza peste 3,5 miliarde de cautari in fiecare zi. Facebook este considerata cea mai importanta retea sociala pe internet in acest moment, cu 2.6 miliarde de utilizatori zilnici. Drept urmare, nu exista un castigator clar cand vine vorba de dimensiunea publicului intre cele doua platforme. coral