News Flash:

FOTO / Au început lucrările pentru trenul metropolitan. Se lucrează la tronsonul Cluj-Napoca Est și Apahida

5 Decembrie 2019
498 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7729 RON (0.0000)
USD: 4.3160 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Lucrari

CFR Infrastructură desfășoară în această perioadă lucrări în regie proprie pentru creșterea vitezei de circulație la 120 km/oră între stațiile de cale ferată Cluj-Napoca Est și Apahida. Tronsonul corespunde cu traseul viitorului tren metropolitan.

Sucursala Regională de Căi Ferate Cluj execută lucrări de înlocuire a trei aparate de cale și de buraj tehnologic în stația Cluj-Napoca Est, a anunțat CFR SA. Lucrările sunt executate în regie proprie, cu personal de specialitate, și au drept scop creșterea vitezei de circulație la 120 km/oră, pe firul II. Programul tehnologic este structurat în două etape de execuție a lucrărilor.

"Etapa I cuprinde lucrări de înlocuire aparate de cale 3 și 5, aferente liniei 2, lucrări de înlocuire aparat de cale 7, aferent liniei 3 și lucrări de buraj mecanizat. Lucrările de înlocuire a celor trei aparate de cale și de buraj mecanizat, incluse în prima etapă a programului, au termen de finalizare 6 decembrie.

În perioada desfășurării lucrărilor din stația Cluj-Napoca Est, circulația trenurilor între Cluj-Napoca Est și Apahida este redirecționată doar pe firul I, astfel încât să fie asigurate condiţii optime de trafic.

În etapa a doua se vor executa lucrări de sudură aluminotermică pentru refacerea căii fără joante", conform CFR SA.

Compania de stat lucrează cu următoarele utilaje de intervenție: drezină UAM, utilaje de specialitate Desec și Plasser. Termenul de finalizare a fazei a doua a programului este trimestrul II 2020. Finanțarea se face din fondurile proprii ale CFR Infrastructură.

Primăria Cluj-Napoca a anunțat că vor exista două linii de transport metropolitan, venind în întâmpinarea celor care s-au mutat sau se vor muta în localitățile învecinate. Achiziția publică pentru elaborarea studiilor tehnice pentru introducerea acestui tren în Cluj-Napoca și comunele limitrofe a fost lansată.

Municipalitatea avea în vedere două proiecte de tren metropolitan, unul fiind la concurență cu linia de metrou, proiect anunțat cu ceva timp în urmă. La nord de Cluj urmează să fie realizată o linie feroviară care să plece de la Nord-Vest (Bonțida) și să se îndrepte spre Nord-Est (Cluj-Napoca, Jucu, Apahida). Viitorul tren metropolitan ar urma să circule pe actualele linii de cale ferată.

A doua rută va fi Florești – Gilău – Cluj pe direcția Vest-Est. Inițiatorii proiectului își propuneau atingerea unei viteze bune, cu durate de deplasare inferioare transportului privat, introducerea a două noi puncte de oprire pentru călători la Tetarom I și la Baciu.

Proiectul prevede frecvență excelentă la ora de vârf și bună în afara orelor de vârf, capacități de transport suficiente și calitate bună a materialului rulant.

Primăria estima că proiectul trenului metropolitan să nu coste mai mult de 75 milioane de euro, iar magistrala de metrou, până la 1 miliard de euro.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

Galerie Foto

1_3_192414_1575280301_05968
lucrari tren metropolitan tronson cluj-napoca est apahida cale ferata
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2020 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1427 (s) | 23 queries | Mysql time :0.021937 (s)