Un bărbat din Cluj a dat marea lovitură cu o băutură “magică”. Este vorba despre Paul Peteanu, un bărbat din Cluj, care a dat marea lovitură în Germania cu o băutură care a ajuns pe rafturile marilor reţele de supermarket din această ţară. În plus, bărbatul își dorește să intre şi pe piaţa din România, însă nu mai devreme de 2022.

Un bărbat din Cluj a dat marea lovitură cu o băutură “magică”

Paul Peteanu, în vârstă de 45 de ani, s-a mutat în urmă cu 25 de ani în Germania pentru a fi alături de iubita sa, cea care i-a devenit în scurt timp soție. La vârsta de 20 de ani nu cunoştea deloc limba germană, însă acesta nu a fost un motiv pentru a nu-și urma visele și a le transforma în realitate. Asta nu înseamnă că i-a fost ușor si că i-a ieșit totul din prima.

Am dat la facultate, la Agronomie, la Munchen şi am reuşit să fiu admis. Sigur, asta s-a întâmplat după ce am învăţat limba, pentru că atunci când am ajuns acolo nu ştiam un cuvânt în limba lor. Mi-a fost destul de greu, pentru că aveam două joburi ca să mă pot întreţine, iar între timp trebuia să învăţ pentru examene, a spus Paul Peteanu, potrivit Adevărul.

Totul a început să prindă contur atunci când se afla în concediu, în sudul Franţei, când a descoperit o plantă, un soi mai puţin cunoscut de busuioc african. Acest lucru s-a întâmplat  în urmă cu 10 ani, iar Paul Peteanu şi-a petrecut următoarea perioadă încercând să aclimatizeze planta la clima rece din Bavaria, iar după ceva timp a reuşit. N-a durat mult până să dea lovitura, când a inventat Blütenrein, pe care o prepară din aceste plante.

Blütenrein este o licoare care se foloseşte ca băutură răcoritoare, amestecată cu apă minerală, dar şi în combinaţie cu diverse băuturi acoolice, mai ales gin, votcă şi vin. În plus, poate fi utilizat şi în bucătărie ca dressing, marinade sau alte creaţii culinare, a declarat bărbatul.

După ce a cucerit Germania, băutura a ajuns rapid şi pe rafturile supermaketurilor din Austria, Elveţia şi Luxemburg, iar de minim trei ani se vinde în reţelele Metro-Germania, Metro-Austria, Karstadt-Kaufhof-Germania și EDEKA-Germania. Băutura se vinde în sticle de 500 de mililitri, la preţuri cuprinse între 12,99 euro şi 14,99 euro și se găseşte şi în lanţurile de hoteluri, restaurantele şi reţelele de catering din ţările amintite. Iar dacă totul va decurge așa cum își dorește, afacerea va fi extinsă şi în România.

Intenţionam să aduc afacerea şi în România încă de acum aproape doi ani, însă a venit pandemia şi a trebuit să-mi schimb planurile. Deşi aveam programată o expansiune şi pe alte pieţe, criza m-a făcut să-mi regândesc stratregia, iar toate resursele pe care le-am avut le-am folosit pentru a conserva afacerea. Asta în condiţiile în care multe businessuri au dat faliment în Germania sau urmează să dea în viitorul apropiat. Deşi autorităţile germane se laudă că au trecut cu bine peste pandemie, nu e deloc adevărat. Sute de mii de companii se află pe buza prăpastiei, iar mult timp a fost suspendată legea insolvenţei, astfel că multe firme, în special mici şi mijlocii, au fost afectate şi mai mult, a mai spus Paul Peteanu.

coral