News Flash:

Grecul care face 5 MILIOANE de euro pe an din slabiciunile romancelor

30 Octombrie 2013
998 Vizualizari | 0 Comentarii
Evangelos Poulios
Evangelos Poulios a venit in Romania in urma cu 20 de ani si a inceput sa vanda covoare prelucrate manual. Dupa absolvirea facultatii de drept, si-a incercat norocul in domeniul investitiilor imobiliare, iar apoi s-a orientat spre retailul de haine.

"Cine e mai bogat, cel care are un palat de 200.000 euro si datoreaza 200.000 de euro sau cel care are o casa de 100.000 de euro pentru care datoreaza 30.000 euro?" este metafora pe care o foloseste Evangelos Poulios, care a adus marca de haine BSB pe piata autohtona pentru a arata ca situatia economica din Balcani nu este chiar atat de neagra. El isi petrece cea mai mare parte a timpului in Grecia, tara natala, si in celelalte tari unde BSB este prezent, dar revine in Romania saptamanal. Lucru justificat mai ales prin faptul ca, din punctul de vedere al investitiilor, piata locala este cea mai importanta pentru afacerile sale, dupa cea din Grecia, scrie businessmagazine.ro.

Compania a ajuns la 17 magazine, prin spatiul deschis recent pe Calea Victoriei, in Capitala, primul spatiu fiind inaugurat in urma cu sapte ani. Anul acesta, cifra de afaceri se va apropia de 5 milioane euro, in crestere fata de 2012, cand vanzarile s-au plasat la 4,3 milioane euro, iar profitul la 11%. Pe rafturi se gasesc haine pentru femei, la preturi de vanzare peste medie, de circa 200 de lei pentru o bluza si 400 pentru o rochie.

La nivel global, reteaua BSB cuprinde 100 de magazine in Europa si Asia, indeosebi in regiunea de sud-est, in Liban, Turcia, Rusia, Bulgaria, Cipru, Olanda, Albania, Egipt. Cu circa 500 de angajati in total, din care peste 100 in Romania, BSB este, din punctul de vedere al lui Evangelos Poulios, cel mai puternic brand local din segmentul sau. Poulios, care a venit in tara in urma cu peste doua decenii, povesteste cum a ajuns aici. "De 30 de ani, mentalitatea grecilor era ca dupa ce termini scoala sa-ti gasesti un loc de munca la stat; nu e o surpriza faptul ca s-a ajuns la criza", explica el cauzele crizei elene. Poulios a hotarat sa urmeze un alt drum si, desi oportunitatea de a lucra la stat exista, a parasit orasul natal din nordul Greciei, Serres, si a venit in Romania in 1992, tara unde s-a simtit ca acasa.

A inceput cu o afacere cu covoare fabricate manual, in Pitesti, dupa care s-a inscris la Facultatea de Drept. Povesteste ca a lucrat cu firme consacrate in domeniu, din Cisnadie si din Alba Iulia, ba chiar incepuse activitatea de productie proprie prin firma lui de atunci. Insa piata imobiliara a inceput sa il atraga si a cumparat primul apartament in 1996, cand "inca nu investea nimeni in domeniu pentru ca le era frica"; investitia sa a dat roade odata cu dezvoltarea acestei piete, insa nu doreste sa dea si alte detalii.

Isi aminteste ca povestea folosind "cuvinte frumoase" despre potentialul pietei din Romania in cadrul conferintelor pe care le tinea ca membru al Camerei de Comert elene. "Credeam in tara si in viitorul ei si voiam ca aici sa vina si alti dezvoltatori. Insa ei asociau Romania cu Bulgaria, unde era foarte periculos sa faci afaceri." Poulios a continuat insa sa caute oportunitatie pe piata locala si le-a gasit in industria putin dezvoltata a modei. "Femeia din Romania era aranjata, dar nu prea avea cu ce sa se imbrace, doar cine calatorea in afara tarii avea posibilitatea sa-si ia haine ale mai multor marci." Astfel ca, imediat cum a intrat in actionariatul retelei elene de magazine BSB - dezvoltata in urma cu aproape 30 de ani de o familiei de localnici greci - a facut demersurile necesare pentru a-l aduce pe piata romaneasca.

Desi se apropia aderarea Romaniei la UE si exista amenintarea deprecierii leului, a hotarat sa nu aplece urechea la zvonuri si sa aduca totusi marca pe piata locala. Spatiul pe care a candidat in mallul din Vitan, primul deschis din Romania si inca cel mai bine cotat in 2006, era la acea vreme ravnit de o suta de alte firme, insa l-a inchi-riat dupa ce i-a prezentat planul afacerii intr-o singura intalnire lui Radu Tanasescu, responsabilul managementului Vitan Mall de atunci. "Mi-a dat spatiul atat de usor, incat am inceput sa imi pun eu intrebari daca este bine ce fac." Dorea un prim magazin de impact si a investit 300.000 euro in el, facand lucruri pe care acum nu le-ar repeta, cum ar fi montarea unor placi de granit scumpe, isi aminteste, amuzat.

evangelos poulios covoare investitiilor imobiliare
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1250 (s) | 24 queries | Mysql time :0.034185 (s)

loading...