News Flash:

Bildea: Semnalizarea lucrarilor de pe carosabil este o problema

20 Noiembrie 2014
1056 Vizualizari | 0 Comentarii
Consilierul local Ioan Bildea reclama faptul ca semnalizarea locurilor unde se executa lucrari pe carosabil lasa de dorit in Cluj-Napoca. Potrivit acestuia, chiar daca una din principalele probleme ale orasului este circulatia, mai ales la orele de varf, iar pe strazi se executa lucrari din 100 in 100 metri, masurile de semnalizare temporara care ar trebui sa ajute soferii si pietonii, sa-i indrume pe rute ocolitoare sau sa evite pericolele lipsesc de cele mai multe ori. Efectul imediat este ingreunarea traficului si cresterea riscului de incidente auto.

“Conform OUG 195/2002 Semnalizare rutiera Art. 33 (2) Semnalizarea lucrarilor care se executa pe drumurile publice este obligatorie si se efectueaza de catre executantul lucrarilor, cu avizul politiei rutiere, astfel incat aceasta sa asigure deplasarea in siguranta a tuturor participantilor la trafic, conform reglementarilor in vigoare.

Deci planul de Management de Trafic este obligatoriu pentru orice lucrari care afecteaza calea publica (conform Pct. 11. din Normele metodologice privind conditiile de inchidere a circulatiei si de instruire a restrictiilor de circulatie elaborate de CNADNR, norme aprobate prin ordinul comun al  Ministrului de Interne si al Ministrului Transporturilor numarul 1112/2000: „Inchiderea sau instituirea restrictiilor de circulatie in vederea executarii lucrarilor de constructii drumuri noi, modernizari, reabilitari si de sporire a capacitatii de circulatie, se face in baza proiectelor de Management de Trafic, intocmite de antreprenorul general care raspunde de lucrare, insusite de consultant si aprobate in comun de Administratia Nationala a Drumurilor si Directia Politiei Rutiere din Inspectoratul General al Politiei pentru drumurile nationale, respectiv de administratorul drumului impreuna cu Serviciul Politiei Rutiere judetean, pentru celelalte categorii de drumuri publice.”). Pentru municipiul Cluj-Napoca, acest plan trebuie intocmit de catre executant iar ulterior aprobat de catre Politia Rutiera si de catre primarie. Odata aprobat, punerea in practica a planului este monitorizata de catre autoritatile care si-au dat avizul.”, sustine Bildea.

Foto:4

Acesta mai arata ca la o simpla traversare a orasului putem observa ce inseamna ca lucrarile de pe carosabil (reabilitari, interventii, modernizari) sa fie semnalizate necorespunzator si fara a oferi rute de deviere a traficului acolo unde se impune si fara a amenaja cai de acces pietonal corespunzatoare. Traficul se desfasoara cu greutate, soferii pierd zeci de minute in blocaje, iar mijloacele de transport in comun au intarzieri.

“Drept urmare, va solicit, domnule primar, sa dispuneti aparatului executiv al primariei, in speta inspectorilor din teren, sa verifice daca toate lucrarile executate pe carosabil au un plan de management al traficului temporar si daca acesta se respecta, iar daca nu, sa sesizeze Politia Rutiera. Clujul nu are nevoie de probleme suplimentare de trafic si trebuie facut orice este administrativ posibil pentru a fluidiza, pe cat se poate, circulatia in municipiu. Totodata va solicit domnule primar sa dispuneti afisarea pe site-ul www.primariaclujnapoca.ro  a autorizatilor de spargere, reabilitari sau reparatii, imediat ce acestea au fost semnate, precum si a graficului de lucrari.”, arata Bildea.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

Galerie Foto

6
cluj-napoca incidente auto ministrului transporturilor traficul
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1203 (s) | 33 queries | Mysql time :0.048988 (s)