News Flash:

Cea mai buna veste pentru TOTI SOFERII din Romania! DE ASTAZI! Toata lumea va plati mai putin

7 Octombrie 2016
790 Vizualizari | 0 Comentarii
masina
Desi tarifele ca atare vor fi gata abia pe 19 octombrie, ASF a stabilit formula exacta de calcul al tarifului maxim de referinta al RCA, lucru solicitat de OUG 54/2016. Schematic, prima va fi compusa din prima tehnica plus rata cheltuielilor plus o marja plafonata de profit pentru asiguratori. Metoda de definire a celor trei elemente a suferit insa schimbari majore, fata de formulele vehiculate initial. Pe categorii de autovehicule, reducerile de prime raportate la primele medii ar putea fi de circa 10%.

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a aprobat ieri modalitatile de calcul al tarifului maxim de referinta al primei RCA pentru toate categoriile de autovehicule. Tarifele propriu zise pe fiecare categorie de autovehicule vor fi facute publice pana pe 19 octombrie. ASF a transpus astfel in aplicare prevederile OUG 54/2016 care solicita autoritatii implementarea unui mode transparent de calcul al politei. Acesta va fi compus din prima tehnica, rata cheltuielilor si o marja maxima de profit.

Practic, in calculul primei tehnice se va lua in calcul si maximum 95% din daunele care se pot produce in viitor, nu doar cele rezultate din raportarile statistice din ultimele sase luni, cum descria raportul Milliman. Asta inseamna ca va fi luat in calcul si IBNR (calcul actuarial al daunelor probabile solicitat de asiguratori). Acest mod de calcul al primei tehnice va avea ca efect cresterea probabilitatii ca daunele sa fie acoperite 100% de asiguratori si implicit un efect pozitiv asupra tertilorpagubiti.

Rata cheltuielilor, in afara costurilor de administrare propriu zisa, salarii, chirii, intermediere vanzari, marketing, etc, va include si costurile de capital.

Costurile de capital pot fi reprezentate de dobanzile sau costurile aferente imprumuturilor de toate tipurile pe care le contracteaza la un moment dat un asigurator pentru a-si asigura cashul sau pentru a-si majora capitalul.

Totodata insa, costurile de capital pot fi reprezentate si de comisioanele pe care asiguratorii trebuie sa le plateasca anual la valoarea totala a primelor brute subscrise catre ASF, BAAR (biroul carte verde), Fondul pentru Protectia Victimelor Strazii (FPVS) si Fondul de Garantare al Asiguratilor (FGA) care au crescut dupa falimentul Astra si Carpatica de la 2% la aproximativ 7% intr-un singur an. De altfel, Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR) a solicitat ASF in cadrul dezbaterii publice a Normei 23 privind modul de calcul al politei RCA majorarea cuantumului de 20% din tariful primei tehnice la 30% sau chiar 32% pentru a include si aceste cheltuieli anuale de capital ale asiguratorilor.   

Despre prima maxima de profit care va putea fi adaugata la calculul formulelor de prima maxima (inclusiv la cea propusa de transportatori), ASF nu a comunicat decat ca ea va urma a fi cuantificata. In acest context este greu de prevazut care va fi tariful maxim de referinta, dar per total noile date introduse in formula de calcul a RCA ar putea conduce la o reducere cu circa 10% - 15% a primei medii RCA pe o anumita categorie de autovehicule, potrivit unor calcule proprii ECONOMICA.NET.


asf calcul rca tarifele profit ibnr pagubiti
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2016 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1154 (s) | 35 queries | Mysql time :0.019221 (s)