News Flash:

Omega 3 versus Omega 6

22 Aprilie 2013
985 Vizualizari | 0 Comentarii
Iata un subiect delicat pentru comunitatea medicala si destul de ambiguu pentru marea masa a populatiei: care acizi grasi sunt mai sanatosi, Omega 3 sau Omega 6?


Majoritatea stim ca acesti acizi grasi sunt buni pentru sanatate, insa aproape nimeni nu cunoaste diferenta dintre aceste doua elemente. Iata ce le deosebeste, ce rol au si unde pot fi gasite ambele categorii de acizi grasi esentiali – Omega 3 si Omega 6.

Atat Omega-6 cat si Omega-3 apartin categoriei de grasimi polinesaturate esentiale, atat de necesare pentru buna functionare a metabolismului si care nu pot fi produse la nivel celular, ci pot fi obtinute doar prin alimente.

Principala diferenta dintre Omega 3 si Omega 6 consta in structura chimica a acestora si functiile diferite pe care le exercita fiecare dintre acestia.

Pe scurt, Omega 3 are efect antiinflamator si previne bolile de inima, in timp ce Omega 6 reduce nivelul de colesterol si mentine echilibrul hidric al pielii.

In regimul alimentar actual, exista foarte putine surse de acizi grasi Omega 3, acestea gasindu-se in special in grasimea pestilor din apele inghetate precum somonul, sardinele, heringul, macroul, codul etc.

Omega 3 este, la randul sau, impartit in doua clase:

Acid eicosapentaenoic – EPA
Acid docosahexaenoic – DHA

Sursele vegetariene cum sunt nucile sau semintele de in contin un precursor al acizilor Omega 3, numit acid alfa linoleic – ALA, pe care organismul il transforma in EPA sau DHA, prevenind astfel formarea cheagurilor de sange, slabirea sistemului imunitar si raspandirea celulelor bolnave.

In contrast, Omega 6 se regaseste in dieta multor oameni din societatea actuala. Acestia se gasesc in seminte si nuci, dar si in uleiurile extrase din acestea. Uleiurile vegetale rafinate, cum este uleiul de soia de exemplu, se foloseste frecvent in productia prajiturilor, a snacks-urilor si covrigeilor, precum si in fast-food.

Potrivit unui studiu, uleiul de soia folosit in industria fast-food-ului acopera circa 20% din necesarul de calorii al populatiei din Statele Unite, un numar ingrijorator si edificator pentru numeroasele cazuri de obezitate din aceasta parte a planetei.

De asemenea, Omega 6, spre deosebire de Omega 3, este produs in diferite cantitati si de propriul organism, in principal din cauza dezechilibrului hormonal.

Din aceasta cauza, nutritionistii recomanda un echilibru in consumul de Omega 3 si Omega 6, pentru a nu exista carente sau, din contra, excese din unul sau altul in corp.

Spre marele ghinion al populatiei europene, aceste proportii nu pot fi pastrate, observandu-se un consum crescut de alimente procesate, bogate in Omega 6, si un regim alimentar defectuos in care se regasesc multe afectiuni moderne precum astmul, bolile coronariene, multe forme de cancer, boli autoimune si neurovegetative, toate avandu-si radacina in inflamatiile aparute in corp pe parcursul timpului.

De asemenea, un dezechilibru intre Omega 3 si Omega 6 ar putea sta la baza aparitiei obezitatii, depresiei, dislexiei, deficitului de atentie sau tendintei spre agresivitate, scrie csid.ro

acizi grasi sanatate omega 3 omega 6 metabolismului antiinflamator
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1280 (s) | 35 queries | Mysql time :0.016363 (s)

loading...