News Flash:

Slabeste renuntand la obiceiurile proaste

5 August 2013
708 Vizualizari | 0 Comentarii
Pentru a da jos cateva kilograme nu trebuie sa recurgem mereu la diete drastice sau la antrenamente istovitoare la sala.

Trebuie, mai ales, sa ne revizuim obiceiurile alimentare de zi cu zi, caci acestea sunt- cel mai probabil – adevaratul motiv al ingrasarii, scrie lyla.ro

Desi fiecare om are propriile tabieturi, inclusiv in ceea ce priveste alimentatia, in mod surprinzator obiceiurile proaste apar destul de des la destul de multe persoane. In fata aceastor obiceiuri proaste care ne pot ingrasa sau, in unele cazuri, ne-au ingrasat deja, putem pune in aplicare urmatoarele sfaturi pentru a da jos cateva kilograme, intr-un mod sanatos si fara efort:

1. Bea apa! Desi sfatul a fost spus si ras-spus pe atatea ori incat pare cliseizat, este cel mai important. Cu cat bem mai mult apa, cu atat organismul nostru proceseaza mai usor alimentele iar functiile de eliminare din corp se desfasoara mai usor. Mai mult de atat, daca bem apa inainte de masa, un pahar – spre exemplu, ne punem in fata farfuriei neavand stomacul gol-golut, motiv pentru care vom manca, fara doar si poate, mai putina mancare.

2. Renunta la gustarile de noapte! A rontai in fata televizorului este unul dintre obiceiurile proaste cele mai daunatoare siluetei. In loc sa te infrupti dintr-un bol imens de chipsuri, mai bine bei apa si iei un pachet de carti in mana si il invartesti pana se termina filmul. Aici este, intr-adevar, vorba de vointa, dar nu este imposibil. Pe de alta parte, se intampla adesea ca pentru multi dintre noi dupa-masa si seara sa fie momentele meselor principale. In astfel de cazuri, desi nu este indicat, opteaza pentru cateva fructe, in loc de snacks-uri. Taie un mar in felii si imparte o portocala tot in felii, pune-le pe o farfurie si mananca-le in fata televizorului. Poti bea si un ceai (nu negru sau verde, ca sa nu te agite inainte de culcare).

3. Bucura-te de alimentele preferate cu masura! Doar pentru ca vrei sa dai jos trei kilograme nu inseamna ca trebuie sa renunti la alimentele preferate. Insa, indicat ar fi sa le mananci in prima parte a zilei si sa reduci cantitatea. Te poti bucura pana in ora 12.00, spre exemplu, de un mic baton de ciocolata sau de o bucatica de halva, dar limiteaza-te la atat.

4. Mananca des si putin! Cu cat organismul primeste mai des de mancare cu atat ritmul metabolismului creste, fapt ce duce la arderi mai rapide. Asadar, in loc sa mananci un pranz bogat o singura data, imparte-l in doua. Mananca putin la pranz si putin dupa-masa. Studiile au aratat ca persoanele care mananca de 4-5 ori pe zi reusesti sa-si controleze mult mai bine greutatea corporala si apetitul, atrage atentia Rebbecca Reeves, medic nutritionist, potrivit WebMD.

5. Toate mesele sa contina proteine! Daca vrei ca senzatia de satietate sa dureze mai mult timp si sa nu ti se faca foame dupa doar doua ore dupa ce ai mancat, introdu proteine la fiecare masa. Astfel, la micul dejun, la pranz si chiar si la cina opteaza pentru carne macra, facuta la gratar sau la cuptor, sau pentru produse din soia, care au proteine, sau pentru 50 de grame de nuci, de migdale sau de alune de padure care au la randul lor un continut proteic ridicat si o multime de acizi grasi sanatoasi. Atentie insa! 50 de grame de nuci, de migdale sau de alune de padure sunt maximumul recomandat pe zi, deci nu depasi cantitatea, pentru ca au si un continut caloric semnificativ.

6. Condimenteaza-ti alimentatia! Condimentele, mai ales cele picante/iuti, accelereaza arderile si iti satisfac in asa masura papilele gustative incat iti taie poftele alimentare.

7. Reorganizeaza-ti frigiderul! Este cam dificil sa mananci salata cand branza topita, sunca si maioneza stau la vedere, pe primul rand, in fata ta in frigider. Asadar, urmatoarea data cand faci reaprovizionarea, cumpara mai multe legume si fructe, carne de pui si branza slaba, pe care sa le tii mereu la vedere in frigider, astfel incat sa-ti fie mai la indemana decat pizza congelata.

8. Comanda portii mici! Cand mananci in oras sau faci comanda la birou pentru pranz, alege portiile mici, nu mari, big-size sau XXL. Daca totusi consideri ca este mai convenabil sa cumperi portii mari, fii un coleg bun si imparte-ti mancare la munca si cu altii, tocmai pentru a manca, la final, mai putin.

9. Nu sari peste micul dejun! Cand te trezesti greu dimineata din cauza oboselii si a stresului acumulate pe o perioada lunga de timp la locul de munca, se prea poate intampla ca micul dejun sa fie ultimul lucru la care sa te gandesti. Iar daca ai si obiceiul de a manca seara, cu atat mai putin iti va fi foame dimineata. Insa micul dejun ar trebui sa fie masa principala a zilei, la care putem, pana una alta, sa ne delectam cu tot felul de bunatati, caci le vom arde pe parcursul zilei. Mai mult de atat, cum vrei sa te simti in forta pe parcursul zilei daca organismul tau primeste energie abia pe la ora 11.00-12.00, sau mai rau, pe la ora 15.00-16.00?! Asadar, invata-te sa mananci dimineata. Pentru aceasta, poti incerca, cu un mic efort, sa nu mai mananci seara doua-trei zile, si vei vedea cu ce pofta de mancare te vei trezi a doua zi.

10. Alcool doar in weekend! Multe persoane ar fi surprinse cat de multe calorii goale introduc in organism prin bauturile alcoolice. Spre exemplu, 140 de mililitri de vin contin, in medie, cam 125 de calorii. Si adesea nu ne limitam doar la “un deget” de vin! Din acest motiv, redu consumul de alcool, cel putin in timpul saptamanii. Mai bine bei doar in weekend.

obiceiurile alimentare tabieturi obiceiurile proaste
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0904 (s) | 35 queries | Mysql time :0.018883 (s)

loading...