News Flash:

11 alimente "pentru dieta" care ne ingrasa in loc sa ne slabeasca

17 Martie 2014
820 Vizualizari | 0 Comentarii
Nutritia este plina de tot soiul de minciuni, mituri si conceptii gresite. Ceea ce oamenii cred ca este adevarat, de multe ori se dovedeste a fi exact opusul adevarului. Prin urmare, in articolul de fata veti gasiti prezentate unsprezece alimente care sunt folosite de unele persoane "pentru dieta", dar care de fapt ne ingrasa, scrie authoritynutrition.com.

1. Cerealele de la micul dejun

Asa-numitele cereale "sanatoase" sunt cele mai rele alimente pe care le puteti consuma la inceputul unei zile. Sunt de obicei pline de zahar si carbohidrati rafinati, care sunt unele dintre ingredientele care ne ingrasa cel mai mult (1, 2). Incepand ziua cu cereale procesate va creste glicemia si nivelul insulinei. Cand glicemia scade cateva ore mai tarziu, corpul va avea nevoie de o alta gustare bogata in carbohidrati rafinati (3). Acesta este mountain-russe-ul glicemiei, care este familiar persoanelor ce tin o dieta high-carb.

Cititi eticheta. Majoritatea cerealelor pentru micul dejun, chiar si acelea care sustin ca sunt sanatoase, avand pe ambalaj “low-fat” sau “cereale integrale”, sunt de obicei pline de zahar. Daca va este foame dimineata, mancati micul dejun, insa alegeti ceva neprocesat si care contine proteine (oua si legume). In cazul in care chiar trebuie sa mancati cereale la micul dejun, gasiti-le pe cele care nu au zahar sau cereale foarte rafinate.

Concluzie: cele mai multe cereale pentru micul dejun din comert contin mult zahar si carbohidrati rafinati, care ne ingrasa si sunt nesanatoase.

Citeste si: Schimbare dramatica! Cum a ajuns sa arate dupa ce a mancat trei luni de la McDonalds

2. Nectarul de agave

Nectarul de agave (sau siropul de agave) este deseori comercializat ca o alternativa naturala la zahar si la siropul de porumb bogat in fructoza. Insa nectarul de agave nu este deloc sanatos, este chiar mai rau decat zaharul. Zaharul e nesanatos in principal, deoarece contine cantitati mari de fructoza. In timp ce zaharul are 50% fructoza, nectarul de agave are 70-90%! Desigur, cantitatile mici de fructoza din fructe sunt bune, insa consumarea unor cantitati excesive din zaharul adaugat poate avea efecte devastatoare asupra sanatatii metabolice (4).

Cantitatile mari de fructoza pot produce rezistenta la insulina si un nivel cronic crescut al hormonului ce stocheaza insulina (5, 6). Poate de asemenea sa creasca nivelul trigliceridelor, al glicemiei, poate avea efecte negative asupra colesterolului, obezitatii abdominale si poate produce o multime de alte probleme metabolice (7). Daca sunteti de parere ca ii faceti o favoare organismului vostru inlocuind zaharul cu nectarul de agave, mai ganditi-va. De fapt inrautatiti lucrurile. In locul lui, folositi un indulcitor natural care contine putina fructoza.

Concluzie: nectarul de agave contine chiar mai multa fructoza decat zaharul si siropul de porumb bogat in fructoza. Consumul excesiv de fructoza este asociat cu obezitatea si cu tot felul de boli metabolice.

3. Painea din cereale integrale

Graul integral este deseori recomandat ca o alternativa sanatoasa la graul rafinat. Ei bine, este adevarat. Graul integral este, cel putin, “mai putin rau“ decat graul rafinat. Insa una dintre cele mai importante probleme cu majoritatea alimentelor din cereale integrale este ca nu sunt facute de fapt din cereale integrale. Este un truc de marketing. Aproape fara exceptie, cerealele au fost pulverizate intr-o faina foarte fina, care este usor digerabila si care creste glicemia la fel de repede ca si cerealele rafinate.

De fapt, painea din cereale integrale are un indice glicemic (masura a cat de repede cresc alimentele glicemia) la fel de mare ca si al painii albe obisnuite (8). Painea din cereale integrale poate contine ceva mai multe fibre si nutrienti, dar nu exista cu adevarat o diferenta semnificativa intre ele.

In plus, in grau (integral sau rafinat) nu exista nicio substanta nutritiva pe care sa nu o puteti obtine chiar in cantitate mai mare din alte alimente. Sunt unele cereale care se pare ca ar fi sanatoase pentru persoanele care le pot tolera, dar cu siguranta graul nu intra in aceasta categorie. Multe studii arata ca graul (chiar graul integral “sanatos pentru inima”) poate duce la probleme de sanatate, in special in cazul persoanelor sensibile la gluten (9, 10, 11).

Concluzie: painea din cereale integrale de obicei nu este facuta cu cereale integrale. Creste glicemia la fel de rapid ca si painea alba si poate contribui la diferite probleme de sanatate.

Citeste si: Cum arata femeia din Scotia care de sapte ani mananca doar legume si fructe - FOTO

4. Granola

Daca granola este facuta din ingrediente naturale, este sigur ca poate fi sanatoasa. Insa sufera de aceeasi problema ca majoritatea celorlalte „alimente sanatoase”. Atunci cand fabricantii de produse alimentare au inceput sa le produca in masa, le-au modificat facandu-le nesanatoase. Granola contine ingrediente sanatoase precum ovazul si nucile, dar cand se adauga zahar si ulei si se amesteca, apoi se asaza intr-un ambalaj care incurajeaza consumul excesiv, atunci nu mai este deloc sanatoasa.

Concluzie: de multe ori granola este foarte procesata si contine zahar adaugat si ulei. Aduce un aport energetic mare si este usor sa se consume in exces.

5. Iaurtul low-fat (tr. „cu continut mic de grasime”)

Adesea, iaurtul este considerat ca fiind un aliment sanatos, si asa este. Problema o reprezinta insa iaurtul low-fat, care este foarte procesat. Atunci cand fabricantii de produse alimentare indeparteaza grasimea din alimente, gustul este foarte rau. De aceea, ei adauga o multime de alte ingrediente pentru a compensa lipsa grasimii. In cazul iaurtului, in general adauga zahar, sirop de porumb bogat in fructoza sau un indulcitor artificial.

Insa studiile noi arata ca grasimile saturate sunt de fapt inofensive. Din iaurtul low-fat s-au eliminat toate lucrurile bune, doar pentru a fi inlocuite cu altele mult mai rele (12, 13).

De asemenea, nu exista nicio dovada ca produsele lactate ce contin grasime contribuie la obezitate. De fapt, un studiu a constatat ca persoanele care consuma in principal produse lactate high-fat este mai putin probabil sa devina obeze (14)! Deci, consumati alimente naturale, iaurt cu grasime, dar evitati iaurtul low-fat.

Concluzie: iaurtul low-fat este cel din care s-a eliminat ce este bun (grasimile saturate), doar pentru a fi inlocuit cu ceva mai rau, precum zaharul.

6. Sosul pentru salate din comert

Legumele sunt foarte sanatoase. Contin multe substante nutrivitive, antioxidanti, fibre solubile si alte lucruri bune. De aceea, salata reprezinta de obicei o masa foarte sanatoasa. Totusi, multor persoane nu le place gustul fad al legumelor si astfel adauga dressing la salate. Problema acestor sosuri este ca sunt facute cu ingrediente nesanatoase, cum este uleiul de soia sau siropul de porumb bogat in fructoza. Este mult mai bine sa ne facem propriul sos pentru salata: cu ulei de masline, otet si cateva condimente. Evident, dressingul pentru salata poate contine multe calorii si este usor sa consumam o cantitate mare, ceea ce poate reprezenta o mare problema.

Concluzie: majoritatea sosurilor comerciale pentru salata contin ingrediente nesanatoase, precum siropul de porumb bogat in fructoza si uleiul de soia. Este mult mai bine sa vi le faceti singuri.

Citeste si: Pericolul din sosul picant. Cum poti sa mananci "iute" fara sa-ti afectezi dieta

7. Sucurile de fructe

Deseori sucurile de fructe sunt percepute ca fiind sanatoase. Sunt facute din fructe, nu? Ei bine, nu intotdeauna. Uneori, „sucul de fructe” este de fapt doar apa cu zahar cu aroma de fructe. Poate chiar sa nu existe nicio fructa in sucul respectiv – doar apa, zahar si niste substante chimice cu gust de fructe. Dar chiar daca  puteti obtine suc de fructe natural 100%, tot nu ar trebui sa il beti (sau cel putin sa nu beti mult). Sucul de fructe este ca fructele, doar ca s-a scos ce era bun. Fructele contin niste zahar, dar acesta este legat in peretii celulelor fibroase, ceea ce incetineste eliberarea zaharului in fluxul sanguin.

Sucul de fructe nu contine fibre si nu are rezistenta la mestecat pentru a ne impiedica sa consumam o cantitate mare de zahar in cateva secunde. O cana de suc de portocale contine aproape la fel de mult zahar ca doua portocale intregi (15, 16). Continutul de suc de fructe este de fapt foarte asemanator cu bauturile indulcite cu zahar, asa cum este Coca-Cola. Deci, mancati fructe, dar evitati sucul de fructe daca incercati sa pierdeti in greutate.

Concluzie: sucul de fructe contine mult zahar, dar nu are fibre. Este foarte usor sa consumam cantitati mari de zahar din sucul de fructe.


8. Bauturile racoritoare dietetice

Una dintre schimbarile usor de facut pentru multi oameni este sa inlocuiasca bauturile indulcite cu zahar cu suc dietetic. Aceasta este o modalitate eficienta de a reduce atat zaharul, cat si caloriile din dieta. Cu toate acestea, studiile nu sustin ca acest lucru duce la pierderea efectiva in greutate. Persoanele care inlocuiesc bauturile racoritoare indulcite cu zahar cu bauturile racoritoare dietetice, nu ajung sa cantareasca mai putin (17). Motivul poate fi acela ca indulcitorii artificiali pot stimula apetitul in cazul unor persoane. Chiar daca indulcitorii nu au calorii, ne pot face sa mancam mai mult (18, 19, 20). O multime de oameni ar putea sa slabeasca consumand bauturi racoritoare dietetice, dar aceasta se intampla probabil pentru ca ei schimba si alte lucruri. Depinde de fiecare individ. Trecand doar pe consumul de bauturi dietetice este putin probabil sa se piarda in greutate. Poate chiar sa se inrautateasca lucrurile pentru unii oameni.

Concluzie: bauturile racoritoare indulcite artificial nu contin zahar si calorii, insa unele studii arata ca pot stimula apetitul.

9. Alimentele „organice” procesate

Alimentele organice integrale sunt excelente, insa alimentele organice procesate nu sunt. Atunci cand va uitati la lista ingredientelor de pe eticheta multora dintre aceste inlocuitoare organice, „sanatoase” – batoane, biscuiti, snacks-uri – veti vedea ca nu sunt de fapt prea diferite de alte alimente procesate. Desigur, pot contine zahar organic din trestie de zahar in loc de zahar obisnuit, dar zaharul organic este la fel de nociv ca si cel obisnuit. Ficatul vostru nu va face diferenta.

Asa ca, mancati alimente integrale (organice daca va permiteti), insa evitati alimentele organice procesate.

Concluzie: chiar daca alimentele organice integrale sunt sanatoase, multe dintre alimentele organice, dar procesate, sunt facute din ingrediente nocive, asa cum este zaharul.

10. Amestecurile din fructe uscate, nuci si cereale

Aceste amestecuri contin de obicei fructe uscate, nuci sau alune, uneori si niste ciocolata si cereale. Aceasta este o gustare plina de energie. Fructele uscate contin o concentratie mare de zahar, iar nucile sunt pline de grasime. De aceea, este un amestec excelent cand aveti nevoie de multa energie, ca atunci cand mergeti in drumetii. Cu toate acestea, multi oameni nu sufera de lipsa de energie. Aceste amestecuri sunt high-carb si high-fat in acelasi timp, ceea ce reprezinta o combinatie teribila daca incercati sa slabiti.

Concluzie: amestecurile cu fructe uscate, nuci si cereale contin multa energie si sunt o gustare excelenta pentru persoanele care au nevoie de energie. Totusi, sunt bogate in carbohidrati si grasimi in acelasi timp, ceea ce reprezinta o proasta combinatie pentru cine vrea sa piarda in greutate.

Citeste si: Cele mai STUPIDE diete din lume

11. Alimentele nesanatoase fara gluten

Alimentele fara gluten sunt foarte populare in ziua de azi. Conform unui studiu din 2013, o treime dintre americani incearca sa reduca glutenul din dieta. Producatorii de alimente au fost incantati si au adus tot soiul de produse fara gluten in magazine. Problema cu aceste alimente este ca sunt la fel de rele ca si cele cu gluten. Contin in general carbohidrati foarte rafinati, zahar si diferite substante chimice. Daca vreti sa eliminati glutenul, atunci alegeti alimente care nu au gluten in mod natural (precum produsele vegetale si animale), nu pe cele fara gluten, procesate.

Alimentele nesanatoase care au pe eticheta „fara gluten” sunt tot nocive.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

nutritia ingrasa sanatoase granola iaurtul low-fat
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1111 (s) | 33 queries | Mysql time :0.017701 (s)