News Flash:

5 mituri false despre alimentatia sanatoasa

28 Noiembrie 2013
911 Vizualizari | 0 Comentarii
Un specialist in nutritie, Kris Gunnars, arata care sunt cele mai raspandite mituri false din domeniul nutritiei, intr-un articol pentru businessinsider.com. Redam cinci dintre acestea:

1. Ouale sunt nesanatoase

Nimic mai fals. Ouale nu cauzeaza boli de inima si se numara printre cele mai hranitoare alimente din lume. Ouale fierte, consumate la micul dejun, dau chiar o mana de ajutor celor care vor sa slabeasca.

Un studiu recent a aratat ca ouale ajuta, in primul rand, la cresterea nivelului “colesterolului bun” si consumul de oua nu este asociat in niciun fel cu riscul de boli de inima. Consumul de oua ne protejeaza si ochii, doarece organismul isi “procura” din acest aliment unii antioxidanti esentiali.

2. Grasimea saturata este de evitat

Acum cateva decenii, nutritionistii au pus “epidemia” de boli cardiace pe seama consumului excesiv de grasimi in general si de grasimi saturate in particular. Insa, un studiu publicat in 2010, care a implicat studierea a 347.747 subiecti, a aratat ca nu exista nicio legatura directa intre bolile de inima si consumul de grasimi saturate.

Asadar, nu ar trebuie sa ne ferim de carne, ulei de cocos, branza ori unt. Alimentele naturale bogate in grasimi saturate sunt, de fapt, bune pentru sanatate, deoarece cresc nivelul “colesterolului bun” (HDL).

3. Toata lumea ar trebui sa manance cereale!

De fapt, cerealele sunt alimente slabe in nutrienti, comparativ cu alte alimente, precum legumele, de exemplu. Cerealele bogate in gluten sunt chiar periculoase pentru sanatate. Glutenul poate cauza probleme intestinale, oboseala cronica si durere. Consumul de gluten a fost asociat si cu unele afectiuni ale creierului, precum schizofrenia.

4. Dieta bogata in proteine este rea pentru oase si rinichi

De fapt, este exact invers. O alimentatie bogata in proteine duce la intarirea structurii osoase si la reducerea riscului de fracturi. Mitul conform caruia proteinele ar fi dusmanii oaselor si rinichilor a aparut in urma unor studii controversate, care au analizat numai efectul pe termen scurt al unor alimente bogate in proteine.

Mitul poate fi demontat extrem de simplu. Diabetul si hipertensiunea arteriala sunt cele mai comune boli care duc la infarctul renal. Ori dieta bogata in proteine limiteaza efectele diabetului si este indicata pentru scaderea tensiunii.

5. Mesele mici si dese, cheia marilor succese

Se spune ca este mai bine sa imparti cantitatea zilnica de mancare in 6-7 mese mici, nu in 3 mese mari. De fapt, nu este nicio dovada care sa sustina acest mit. De fapt, frecventa ridicata a meselor creste riscul aparitiei cancerului la colon, arata studiile.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0940 (s) | 33 queries | Mysql time :0.014707 (s)