News Flash:

5 obiceiuri proaste care-ti strica somnul. Ce sa nu faci inainte de culcare!

10 Iulie 2013
551 Vizualizari | 0 Comentarii
Calitatea somnului poate sa fie foarte usor alterata de obiceiurile pe care le ai, in special seara inainte de culcare sau dimineata la trezire. Iata ce-ti poate strica somnul si ce poti sa faci ca sa dormi mai bine!

Trebuie sa-ti stabilesti singura un program de somn pe care sa il respecti pe cat posibil. Rutina in acest caz este mai mult decat indicata. Nici prea putine ore de somn, dar nici prea multe nu te vor ajuta sa functionezi la capacitate maxima. Potrivit specialistilor, sub 6 ore de somn pe noapte sunt prea putine, iar mai multe de 9 ore sunt prea multe.

Atunci cand noptile tale sunt agitate, te trezesti de mai multe ori in cursul noptii, nu reusesti sa adormi usor, iar dimineata te ridici din pat mai obosita decat la culcare atunci este cazul sa faci cateva schimbari in stilul tau de viata. Calitatea somnului poate sa fie una vizibil imbunatatita daca ai grija la obiceiurile pe care le ai inainte de culcare sau la trezire.
Iata cateva dintre obiceiurile proaste care-ti strica somnul:

1. Bei cafea sau alte bauturi cofeinizate seara
Daca ai constatat ca ai probleme cu somnul si nu reusesti sa adormi decat tarziu in noapte, atunci analizeaza putin regimul alimentar pe care-l ai in cursul zilei. In unele cazuri, cafeaua, ciocolata si bauturile cofeinizate consumate dupa amiaza pot sa strice somnul, astfel ca vei adormi foarte greu seara.

2. Dimineata apesi mereu butonul care amana alarma de la telefon
Niciodata sa nu mai faci acest lucru daca vrei sa te trezesti fresh si sa nu fii morocanoasa de la prima ora. Incearca sa setezi alarma la ora la care vrei sa te trezesti, astfel incat atunci cand suna ceasul sa te ridici imediat din pat. Chiar daca iti este lene si somn, trebuie sa renunti la obiceiul de a amana alarma de la telefon si de a mai motai cateva minute. Aduna-ti vointa, ridica-te din pat si in scurta vreme te vei simti mai bine.

3. Te culci mereu la alta ora si nu ai un program strict de somn
Acest obicei prost de a nu respecta aceeasi ora la care mergi la somn poate sa-ti distruga noaptea, iar dimineata te vei trezi obosita. Rutina in acest caz este cel mai bun lucru pentru a-ti imbunatati calitatea somnului. Incearca sa stabilesti si sa respecti un program de somn.

4. Obisnuiesti sa mananci tarziu in noapte
Mesele copioase luate tarziu in noapte nu te vor ajuta sa ai un somn linistitor. Din contra, specialistii sustin ca nu este bine sa mancam nimic cu 2 ore inainte de culcare pentru a permite organismului sa se relaxeze. De asemenea, potrivit cercetatorilor, mesele luate tarziu in noapte pot sa provoace indigestie si sa-ti strice somnul.

5. Nu acorzi atentia cuvenita somnului
Uneori ai impresia ca nu-ti mai ajunge timpul pentru toate treburile si obisnuiesti sa dormi mai putine ore. Insa, nu este recomandat sa faci din acest lucru un obicei, deoarece organismul are nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte pentru a functiona la capacitate maxima.

Sfaturi pentru un somn linistit
Daca problemele cu somnul nu sunt cauzate de o afectiune, atunci poti sa urmezi urmatoarele sfaturi:
Stabileste-ti un program de somn pe care sa-l respecti aproximativ in fiecare seara
Nu neglija importanta exercitiului fizic, insa nu chiar inainte de somn pentru ca iti poate altera calitatea somnului
Fara cofeina dupa ora 16:00 daca ai observat ca iti afecteaza somnul
Relaxeaza-te inainte de culcare. Citeste dintr-o carte, bea un ceai din plante, neindulcit sau recurge la orice alta activitate relaxanta inainte de somn.
Atmosfera din camera este de asemenea importanta. O temperatura medie, intuneric si liniste pentru un somn odihnitor.
sursa: eva.ro

calitatea somnului trezire strica somnul capacitate maxima
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0968 (s) | 24 queries | Mysql time :0.011324 (s)

loading...