News Flash:

Adevarul despre UNT: "Nu creste colesterolul"

23 Octombrie 2013
1408 Vizualizari | 0 Comentarii
Untul este o sursa excelenta de grasimi, vitamine liposolubile, minerale, in comparatie cu grasimile artificiale – cum ar fi margarina, potrivit profesorului Gheorghe Mencinicopschi.

Persoanele sanatoase, active, pot consuma 40 g unt/ zi. Aceasta cantitate aduce un aport de 100 mg colesterol (recomandarea este sa nu se depaseasca un aport zilnic de 300 mg colesterol), 20 g acizi grasi saturati si 300 kcal.

Untul are intr-adevar un continut ridicat de acizi grasi saturati, dar acestia nu cresc nivelul colesterolului in sange si sunt usor de digerat. De asemenea, grasimea untului are tendinta de a creste colesterolul bun, care este un excelent protector impotriva infarctului de miocard si accidentului cerebral vascular, scrie doctormenci.ro.

Untul contine si acizi linoleici conjugati care au capacitatea de a reduce formarea ateroamelor, impiedicand depunerea grasimilor in artere. Acesti acizi au si capacitatea de a stimula dezvoltarea muschilor, inhiband depunerea grasimilor si ingrasarea. Lecitina continuta in unt are de asemenea un efect in impiedicarea depunerii grasimilor in artere, iar fosfatidilserina este un component esential pentru buna functionare a celulelor, mai ales a neuronilor. Ambele componente au si efecte benefice asupra memoriei si capacitatii de invatare.

Digestibilitatea untului este foarte mare, 99%, necesitand mai putine saruri biliare si solicitand astfel mai putin vezica biliara si ficatul. De aceea untul se recomanda in bolile de vezica biliara, ficat, rinichi, stomac.

Untul usureaza absorbtia si distributia vitaminelor liposolubile, in special a vitaminei E. Componentele untului au efect potential anticancerigen.

unt colesterol kcal grasimea untului acizi linoleici anticancerigen
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0936 (s) | 35 queries | Mysql time :0.018447 (s)

loading...