News Flash:

Adio bani pentru autostrada!

29 Martie 2013
693 Vizualizari | 0 Comentarii
Autoritatile nu vor mai aloca niciun ban de la bugetul de stat pentru „drumul de aur”, potrivit ministrului delegat pentru proiecte de infrastructura, Dan Sova, aflat ieri intr-o vizita la Cluj-Napoca.

Continuarea lucrarilor va depinde, dupa spusele oficialului, de gasirea unui partener privat si de transformarea proiectului intr-unul „bancabil”, in contextul in care acesta nu e cuprins in reteaua de transport european si prin urmare nu poate beneficia de bani europeni.

„Avand in vedere estimarile PIB-ului pe urmatoarii 4-5 ani nu sunt sanse ca Autostrada sa fie finantata de la bugetul de stat. Aceasta autostrada nu poate fi finantata decat prin fonduri private”, a spus Sova.

Conform ministrului proiectul ar trebui sa sufere modificari astfel incat bancile sa fie dispuse sa acorde credite investitorilor. „Dupa incetarea contractului cu Bechtel trebuie renegociat tot, trebuie sa gasim solutii pentru a face acest proiect bancabil”, a adaugat Sova.

El a precizat si ca in momentul de fata sunt trei investitori interesati sa intre in proiect.

De ce ar investi cineva?

Autoritatile spera sa momeasca investitorii cu bani din taxe.„Sistemul pe care se va lucra cel mai probabil in viitor este ca in functie de trafic sa se dea o parte din rovinieta concesionarului. In momentul de fata exista o singura taxa pentru drumuri, care este rovienieta. Sunt discutii la nivelul CNADNR, daca sa se introduca o taxa distincta pentru drumuri judetene si o alta pentru autostrazi”, a explicat ministrul infrastructurii.
Negocierile cu Bechtel se incheie in aprilie

Dan Sova, a anuntat, tot ieri, ca autoritatile incearca, pana in 30 aprilie, sa ajunga la un acord cu compania Bechtel privind despagubirile pe care le are de achitat statul, insa contractul va inceta oricum.

„Cei de la Bechtel au acceptat ideea incetarii contractului, pana in 30 aprilie incercam sa ajungem la o concluzie privind despagubirile pe care le-ar datora statul roman. Nu pot sa spun cat sunt acestea, nu vreau sa anticipez. Solutia, fie ca va fi convergenta sau divergenta, va fi supusa aprobarii Guvernului si Guvernul va avea cuvantul final. Daca despagubirile se vor situa in limite normale, atunci vom avea un acord, daca nu, vom merge la arbitraj, dar oricum contractul va inceta”, a spus Sova.

Doar 54 de km circulabili

Din cei 420 de km, cati trebuie sa aiba autostrada, au fost realizati doar 54 de km din tronsonul 2B Turda-Gilau si 40% din Suplacu de Barcau-Bors, tronson nefunctional, pentru ca nu exista nod rutier, „lucrari” care au inghitit, impreuna cu Bechtel 1,5 miliarde euro, in conditiile in care finalizarea proiectului ar fi trebuit sa coste 2 miliarde de euro.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

partener privat bancabil pib autostrada bechtel sova proiect
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0798 (s) | 23 queries | Mysql time :0.011550 (s)