News Flash:

Cele mai frecvente idei gresite pe care le avem despre exercitiile fizice

5 Martie 2013
665 Vizualizari | 0 Comentarii
Dintre toate motivele care ne impiedica de la o viata cu mai multa activitate fizica, cele mai multe sunt induse chiar de noi sau pur si simplu acceptate fara dovezi stiintifice. Iata cele mai frecvente conceptii gresite pe care le avem despre exercitiile fizice si motivele pentru care ar trebui sa renuntam la ele.

1. Greutatile mari cresc masa musculara
In ciuda mitului potrivit caruia halterele cu greutate ridicata duc la cresterea masei musculare la un nivel nedorit de catre femei, este chiar recomandat ca ele sa foloseasca greutati de 2; 3,5; 4,5, si chiar 7 kilograme, spune Lauren Boggi, expert in fitness la Huffington Post.
"In primul si-n primul rand, noi, femeile, nu producem suficient testosteron pentru ca masa musculara sa creasca. De fapt, numai unele tipuri de corp sunt genetic predispuse la castigarea rapida de masa musculara", spune ea.

2. Mitul "revenirii" postnatale
  Sansele sunt ca, daca tocmai ai avut un copil, sa fii nerabdatoare sa revii la forma de odinioara, dar nu e tocmai un lucru negativ faptul ca nu vei mai fi niciodata "ca pe vremuri", spune Lauren. "Ai o noua viata (si un nou corp) acum. E mai plin, mai bogat, poate mai slab, cu mai multe "curbe", mai in forma si probabil stresat, dar, in ansamblu, este foarte diferit. Singurul lucru pe care nu-l faci este un pas in spate. (...) Gandeste-te cum sa fii in forma in aceasta noua si adeseori mai buna versiune a ta".
 
3. Nu am nevoie sa slabesc, asa ca nu trebuie sa fac exercitii
Pierderea in greutate nu este singurul motiv pentru care ar trebui sa faci exercitii fizice. A nu se confunda antrenamentele facute pentru mentinerea in forma cu cele facute pentru a slabi, atentioneaza Lauren Boggi. Exercitiile fizice cu scopul de a ne mentine in forma au efect in intarirea sistemelor din intregul organism pentru activitatile zilnice.
Activitatea fizica te ajuta sa iti controlezi greutatea, sa iti faci oasele si muschii mai puternici, sa iti imbunatatesti sanatatea mentala si dipozitia generala si sa reduci riscul de boli cronice, diabet si chiar unele tipuri de cancer.

4. Este prea greu
Schimbarea comportamentala este, poate, primul argument pe care il invocam fata de noi insine atunci cand nu vrem sa depunem efort. Dar, odata ce incepi sa te misti, totul decurge sub forma efectului de bulgare de zapada, sfatuieste Lauren. "Incepi sa te simti si sa arati mult mai bine, vei avea mai multa energie si vei fi determinat sa iti imbunatatesti viata. (...) Incearca sa nu cedezi vocii negativiste din capul tau".

5. E atat de plictisitor
Solutia este sa gasesti o activitate fizica placuta pentru tine, sa faci ceva care sa te pasioneze. Poti sa te intorci la un sport din liceu. Daca obisnuiai sa arunci la cosul de baschet dupa ore, atunci nu exista niciun motiv pentru care sa nu incepi sa o faci din nou.

6. Dureaza prea mult
O serie de studii arata ca pentru a te mentine in forma, nu trebuie sa petreci mult timp in sala de forta daca stii cum sa faci exercitii eficient. Un asemenea program nu ar trebui sa dureze mai mult de o ora zilnic si vei incepe sa vezi rezultate mai repede decat credeai, spune Lauren Boggi, expertul in fitness al Huffington Post.

7. Daca ma opresc acum, muschii pe care i-am dezvoltat se vor transforma in grasime
Muschiul nu poate deveni grasime, iar reciproca este la fel de valabila. Dar reducerea timpului de antrenament le va permite muschilor sa se atrofieze, dupa care acestia, combinati cu eventualele depozite de grasime, vor arata astfel incat sa para ca au devenit grasime.

8. Nu am abdomen cu "patratele".
In afara cazului in care ai un nivel mic de grasime, trebuie sa faci destule exercitii fizice ca sa ajungi sa arati "patratelele" abdomenului. Doar exercitiile abdominale sunt insuficiente pentru a obtine vizibilitatea dorita a muschilor. E usor sa renunti, dar este esential sa continui pentru ca o forma buna te va ajuta sa rezisti si in timpul exercitiilor cardio, asigurand si o postura mai buna.

9. Trebuie sa iau suplimente ca sa am mai multi muschi
Proteinele, cum ar fi shake-urile, sunt folosite mai ales de profesionisti (bodybuilderi si atleti), dar persoanele care viziteaza sala de cateva ori pe saptamana nu au nevoie de shake-uri cu proteine pentru a face mai multi muschi si a creste performanta, mai spune Lauren.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

activitate fizica conceptii gresite exercitiile fizice
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1032 (s) | 33 queries | Mysql time :0.014708 (s)