News Flash:

Cele mai NESANATOASE obiceiuri de care ar trebui sa scapam

26 Februarie 2014
876 Vizualizari | 0 Comentarii
Printre obiceiurile nesanatoase la care trebuie sa renuntam fiecare dintre noi se numara: cocosarea, rosul unghiilor, mestecarea bucatilor de gheata, pastrarea lentilelor decontact in timpul somnului,  trosnirea incheieturilor si dormitul intre alarme.

Cocosarea

De ce conteaza: Cand stai aplecat sau cand te cocosezi atat de mult cand stai pe scaun sau pe canapea incat esti aproape sa cazi, muschii de spate si ligamentele trebuie sa munceasca mai mult ca sa iti pastreze echilibrul. Fortarea muschilor poate duce la dureri de spate, oboseala si dureri de cap, printre altele.

Cum sa te opresti: Cand stai in picioare, ai grija ca umerii sa fie indreptati spre spate si relaxati, pieptul sa fie in sus, iar genunchii sa fie relaxati, nu blocati. Cand stai asezat, asigura-te ca ambele picioare ating podeaua, cu soldurile la acelasi nivel cu genunchii. Spatele ar trebui sa fie ferm lipit de spatarul saunului, iar partea de sus a spatelui si gatul sa fie drepte.

Citeste si: Marele pericol ascuns de orez: Ce boli risti daca il consumi
 
Mestecarea bucatilor de gheata

De ce conteaza: “Pica”, o conditie a organismului care provoaca pofta de a mesteca non-alimente, precum hartia sau gheata, este uneori declansata de probleme de nutritie, cum ar fi anemia cu deficienta de fier, potrivit institutelor de sanatate din Statele Unite. Pe langa zgomotul deranjant pentru cei aflati in preajma, actiunea de a mesteca gheata ar putea semnala si probleme emotionale ca stresul sau chiar tulburarea obsesiv-compulsiva.

Cum sa te opresti: Bauturile pe care le faci sau le comanzi ar trebui sa fie fara gheata, ca sa eviti tentatia. Intreaba-ti si doctorul, care poate investiga daca ai o deficienta nutritionala si daca poate fi depasita.

Rosul unghiilor

De ce conteaza: Nu este cel mai igienic obicei. E cea mai usoara cale pentru ca microbii care se strecoara pe sub unghii de fiecare data cand scrii la tastatura, deschizi o usa sau mangai un catel sa ajunga in gura ta. Daca ai tendinta de a-ti roade si cuticulele, poti dezvolta o infectie a unghiilor, potrivit institutelor de sanatate din Marea Britanie. De asemenea, obiceiul de a roade unghiile poate fi un alt semn pentru probleme emotionale, ca stresul sau anxietatea.

Cum sa te opresti: Ai putea sa incerci sa mesteci guma pentru ceva timp ca sa estompezi dorinta de a-ti roade unghiile. Daca iti dai seama ca iti rozi unghiile de fiecare data cand esti nelinistit, stresat sau trist, acest lucru ar putea sa-si gaseasca rezolvarea daca te duci la psihiatru.

 Citeste si: Efectul reclamelor de la tv: mancam mai prost si mai nesanatos

Pastrarea lentilelor de contact in timpul somnului

De ce conteaza: Riscul unei infectii oculare creste semnificativ atunci cand dormi cu lentilele la ochi. Repetarea acestei greseli poate lua din cantitatea de oxigen de care are nevoie tesutul ochiului, iar in unele cazuri ochiul poate compensa prin crearea de mici vase de sange. Daca nu sunt verificate, aceste vase ar putea cauza pagube permanente. Chiar daca ochii nu sufera o infectie sau nu formeaza vase de sange, exista sansa de a fi iritati si rosii in urmatoarea zi.

Cum sa te opresti: Introdu scoaterea lentilelor in rutina ta zilnica. In fiecare zi, schimba-le cu ochelarii de vedere atunci cand, de exemplu, te schimbi de hainele de lucru sau in timpul unei pauze de publicitate la televizor.

Trosnirea incheieturilor

De ce conteaza: De fapt, obiceiul acesta ar putea sa nu fie atat de rau. Daca atunci cand erai mic mama ta insista ca daca iti trosnesti degetele o sa faci artrita, cercetari recente desfiinteaza, in general, acest mit. Totusi, “natura nu a intentionat ca noi sa ne intindem in mod repetat ligamentele incheieturilor de la degete”, dupa cum a spus directorul medical al Centrului pentru Artrita Providence din Oregon. Acesta a dat ca exemplu doua cazuri in care pacientii si-au ranit mainile prin trosnitul incheieturilor – unul si-a dizlocat degetele, iar celalalt si-a dizlocat practic ligamentul din degetul mare.

Cum sa te opresti: Asa cum ar face cineva care incearca sa renunte la fumat, ai putea sa le spui prietenilor si familiei ca incerci sa nu-ti mai trosnesti incheieturile, ceea ce te va face sa te simti raspunzator de schimbarea obiceiului. Si asa cum unele persoane aflate la dieta tin evidenta a ceea ce mananca zilnic, ar putea fi util sa notezi undeva de fiecare data cand iti trosnesti degetele, pentru a incepe sa scapi de obicei.

Dormitul intre alarme

De ce conteaza: Daca ai tendinta de a apasa pe “snooze” o data, de doua sau de zece ori in fiecare dimineata, vei ajunge cel mai probabil sa intarzii sau sa te simti epuizat inainte ca ziua ta sa inceapa. Dificultatea in a reusi sa te trezesti este, de cele mai multe ori, un semn ca nu ai un somn suficient si de calitate, ceea ce poate duce la multe probleme de sanatate, de la castigul in greutate la presiunea ridicata a sangelui.

Cum sa te opresti: Ce conteaza cel mai mult este sa iti asiguri intre sapte si opt ore de somn neinterrupt. Alege ora la care chiar ai vrea sa te trezesti dimineata (nu la care ai vrea sa apesi prima oara butonul “snooze”) si scade opt ore. Aceasta este ora ta de culcare. Daca sa adormi la ora 10 seara ar putea parea ridicol, incearca sa te culci cu 15 minute mai devreme in fiecare seara pana reusesti. De asemenea, evita sa iti petreci timpul dinainte de culcare jucandu-te cu gadget-uri electronice sau consumand cafeina.

sursa:obiectiv.info
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

cocosarea rosul unghiilor trosnirea incheieturilor
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0783 (s) | 23 queries | Mysql time :0.012595 (s)