News Flash:

Controverse pe tema autobuzelor electrice

12 Martie 2013
754 Vizualizari | 0 Comentarii
Conducerea RATUC asigura ca autobuzele electrice nu sunt zgomotoase si nici costisitoare, costul de functionare fi ind aproximativ egal cu cel al unui troleibuz.

Asociatia TRANSIRA, un ONG care are ca scop promovarea si implementarea conceptului de transport urban durabil, militand pentru introducerea, pastrarea sau dezvoltarea sistemelor de transport ecologic ii cere primarului Emil Boc sa nu mai achizitioneze autobuze electrice deoarece „tehnologia autobuzelor electrice este inca in faza incipienta, acestea fiind testate in putine orase de pe mapamond. In Shanghai, de exemplu, s-a implementat acest sistem, acum renuntandu-se treptat la el”. Silviu Sintea, presedintele TRANSIRA afirma ca orasele elvetiene care au testat astfel de autobuze (Zurich, Geneva, Lucerna, Biel/Bienne, Neuchatel) le-au respins deoarece sunt zgomotoase, grele, lente, costisitoare si cu durata de viata scazuta. In schimbul autobuzelor electrice, Primaria Cluj-Napoca ar trebui sa extinda reteaua de troleibuze si tramvaie. „Desi au fost achizitionate mijloace de transport noi, e nevoie de mult mai multe, mai ales de troleibuze. Nu cred ca nu s-a remarcat si insuficienta capacitatii de transport pe traseele cu grad de utilizare ridicat (6 si 25), unde este nevoie de mai multe troleibuze articulate. Asadar 5 autobuze electrice, pe langa dezavantajele enumerate anterior, nu rezolva problema stridenta a necesitatii parcului de autobuze si troleibuze. De fapt, Primaria s-a angajat ca va utiliza fondurile elvetiene pentru achizitionarea de troleibuze, nu de autobuze electrice”, adauga Silviu Sintea.

Nu sunt deloc costisitoare si nici zgomotoase

 Liviu Neag, directorul RATUC subliniaza ca este gresita opinia celor de la TRANSIRA deoarece autobuzele electrice nu sunt deloc zgomotoase si nici atat de costisitoare. „Ca si costuri, autobuzele electrice sunt undeva intre un autobuz si un troleibuz, iar costurile se recupereaza undeva in 3-4 ani, iar apoi se va circula mult mai ieftin”, afirma Liviu Neag. Directorul RATUC mentioneaza ca in SUA se foloseste actionarea electrica cu acumulatori si la transportul de marfa pe marile santiere de constructii.

Acumulatorii rezista 24 de ore

Potrivit conducerii RATUC, peste tot in lume se pune problema folosirii mijloacelor de transport electrice, indiferent daca e vorba despre automobile sau mijloace de transport in comun. In ce priveste autobuzele electrice, acestea functioneaza pe baza unor acumulatori care se reincarca la o perioada de 24 de ore astfel ca au un ciclu de lucru de o zi. Acumulatorii se pot incarca si de la panouri fotovoltaice, de asemenea, in timp, folosirea acestui mijloc de transport in comun va fi mai ieftina decat cele clasice.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

transira ong transport ecologic emil boc autobuze electrice shanghai
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1057 (s) | 33 queries | Mysql time :0.015207 (s)