News Flash:

Deputatul clujean Adrian Oros critica ordonanta de guvern privind programele de studii neautorizate

1 Octombrie 2015
462 Vizualizari | 0 Comentarii
Adrian Oros
Deputatu clujean Adrian Oros critica ordonanta de guvern privind recunoasterea studiilor efectuate in cadrul unor programe neautorizate, aratand ca o asemenea masura ar aduce greve prejudicii de imagine invatamantului romanesc. "Guvernul a aprobat in data de  26 august 2015,  Ordonanta nr.42 privind dreptul absolventilor de a beneficia de acte de studii recunoscute la finalizarea unor studii efectuate in programe neautorizate, emiterea acestui act normativ facandu-se fara consultari publice in prealabil si nefiind comunicata in mass-media, dupa publicarea in Monitorul Oficial, nici de catre Executiv si nici de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice.

Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice estimeaza ca numarul persoanelor carora li se vor recunoaste studiile este de 70.000 . Decizia apartine ministrului Sorin Cimpeanu, iar demersul este motivat prin faptul ca Ministerul  a pierdut foarte multe procese intentate pentru ca nu s-au recunoscut actele de studii. Dar ministrul nu a luat in calcul ca OG 42 /2015  va crea un dezechilibru ingrozitor in ceea ce priveste locurile de munca, pentru ca vor fi peste noapte inca vreo 80.000 de someri cu "diploma".

Avand in vedere ca emiterea OG 42/2015 a fost facuta "pe repede inainte" si publicata in secret,  nu pot sa nu-l intreb pe ministrul in functie daca este constient de efectele dezastruoase ale adoptarii acestui act normativ."

"Emiterea acestui act normativ afecteaza grav imaginea si credibilitatea invatamantului universitar romanesc si a universitatilor performante si de traditie din tara. Nu cred ca este o solutie uniformizarea  la cel mai de jos nivel a valorii diplomelor obtinute in invatamantul universitar, incurajandu-se astfel impostura, diletantismul, mediocritatea si ilegalitatea. Diplomele obtinute in universitatile cu traditie, unde se face cu adevarat scoala, sunt puse sub semnul egalitatii cu cele obtinute in mod fraudulos in institutii de invatamant obscure cu programe de studii dubioase.

Afirm cu toata taria ca masura adoptarii OG 42/2015 nu este depasita in populism ieftin decat de ideea vehiculata acum cativa ani de d-na Ecaterina Andronescu, aceea prin care sa fie acceptati in universitati  absolventii de liceu  fara bacalaureat.

Dar era totusi de asteptat o atare atitudine din partea unui Guvern condus de un premier si un vicepremier care si-au plagiat in mod grosolan tezele de doctorat si care nu dau doi bani pe invatamantul romanesc.", mai sustine deputatul liberal.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

deputatu clujean drian oros recunoasterea studiilor guvernul
Distribuie: