News Flash:

Studiu asupra tendintelor pietei IT din Romania organizat de EBS

26 Aprilie 2016
392 Vizualizari | 0 Comentarii
EBS NTT
EBS Romania a efectuat un studiu cu privire la gradul de satisfactie asociat produselor IT, utilizate in prezent in cadrul companiilor din Romania. Scopul studiului este de a oferi companiilor respondente informatii relevante privind tendintele pietei IT din Romania, in 2016 - 2017, in vederea luarii unor decizii de business informate. Studiul s-a desfasurat in perioada noiembrie-decembrie 2015, respondentii fiind manageri IT si persoane cu putere decizionala din cadrul companiilor, in total 800 de respondenti la nivel national. In cadrul studiului s-a consultat o baza de date constand intr-un numar de 3.000 de companii, preponderent IMM-uri, din circa 20 de ramuri industriale. Solutiile analizate sunt din categoriile: ERP (sistem informatic integrat), HR (resurse umane), CRM (gestiune relatii clienti), WM (managementul stocurilor), PM (managementul proiectelor), servicii de consultanta IT.

Cu toate ca organizatiile analizate variaza ca profil industrial, locatie, marime, scop si nevoie, toate detin o experienta vasta de proiect ERP. Majoritatea companiilor percep beneficiile obtinute prin utilizarea unui sistem informatic integrat . Una dintre caracteristicile pietei romanesti este ca firmele mici tind sa externalizeze complet serviciile IT (aproximativ 37% dintre respondenti). Gradul de satisfactie privind sistemele ERP utilizate este mai ridicat in industrii precum: confectii metalice, prelucrarea lemnului si fabricarea mobilei, in timp ce un nivel mai scazut de satisfactie poate fi observat in industria produselor alimentare si a bauturilor, in comertul cu amanuntul, aratand un sector industrial aflat in continua schimbare.
Zonele Bucuresti - Ilfov si Transilvania au cea mai mare variatie de sisteme ERP implementate, inregistrand totodata si cel mai ridicat grad de satisfactie asociat utilizarii sistemelor ERP. Companiile sunt in cautarea unei solutii adaptabile afacerii lor, care sa indeplineasca nevoile esentiale pe termen lung. Scopul principal este de a obtine cat mai mult de la un sistem ERP, lucru care determina prin urmare un efort financiar mai mare la inceput, asigurand ulterior insa un flux continuu al afacerii. Piata romaneasca este caracterizata printr-un numar mare de utilizatori ai unor sisteme invechite. O rata mare de adoptie privind solutiile ERP de masa si cele premium se inregistreaza in segmente industriale precum: industria de prelucrare a metalelor, industria energiei electrice si utilitati, industria comertului cu amanuntul, industria produselor alimentare si a bauturilor, industria auto, industria de prelucrare a lemnului si fabricarea mobilei.

Serviciile de consultanta au intrat recent pe piata din Romania, intrucat mare parte din serviciile de dezvoltare software sunt externalizate. In acest sens, doar 13% din companiile care au raspuns la acest chestionar au luat in calcul serviciile IT in planificarea pe urmatorul an. Pentru beneficiari, unul din factorii cheie este siguranta privind planificarea. Companiile cauta un partener care sa le poata pune la dispozitie resursele potrivite, la timpul potrivit, in bugetul planificat si la nivelul asteptarilor privind abilitatile tehnice si expertiza in domeniu. Are loc astfel o reducere a costurilor si eforturilor privind recrutarea si selectia de personal, asigurand in acelasi timp retentia angajatilor. Companiile incep cu un proiect specific, intr-o anumita arie de interes, precum ERP si datorita experientei pozitive solicita si alte servicii si solutii IT. Cererile cuprind un spectru larg de tehnologii, incluzand de asemenea si o varietate larga de metodologii de lucru.

Conform studiului, nivelul de nemultumire este puternic influentat de criterii precum: dificultatea de utilizare si implementare a sistemului, eventualele deficiente sau limitari de sistem, lipsa posibilitatii de customizare respectiv de realizare a unor upgrade-uri, performanta deficitara, costuri ridicate, rapoarte ineficiente, lipsa serviciilor de asistenta technica sau servicii ineficiente. In anul 2016, EBS Romania va prelua denumirea de NTT Data Romania, un moment istoric pentru cei 16 ani de activitate, sub umbrela EBS. Acest proces presupune un nou nume pentru fosta companie clujeana, dar pastrarea formatului de echipa si a tuturor atributelor de management, ce au condus la succesul companiei de-a lungul timpului. Incepand cu 2013, EBS este o companie NTT DATA, parte a Nippon Telegraph and Telephone Corporation (NTT). Infiintata in 1988, NTT DATA, are sediul la Tokyo si isi desfasoara activitatea in peste 35 de tari. Concernul furnizeaza servicii de prima clasa, de la  consultanta si dezvoltare de sisteme pana la outsourcing de servicii IT. Aflat in topul mondial al furnizorilor de servicii IT, NTT DATA este un partener inovativ la nivel mondial, beneficiind de o raza de acoperire globala, dar si de competente locale.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

ebs romania studiu romania
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0917 (s) | 23 queries | Mysql time :0.024686 (s)