News Flash:

Uleiul in bucatarie. Cum sa-l alegem pe cel potrivit in functie de ce dorim sa gatim

16 Ianuarie 2014
805 Vizualizari | 0 Comentarii
Fie ca il folosim la prajit ori in salate, alegerea uleiului este extrem de importanta. Nutritionistii sunt de parere ca atunci cand gatim trebuie sa ne gandim foarte bine ce tratament termic urmeaza sa ii aplicam uleiului.
Daca urmeaza sa prajim un aliment, atunci trebuie sa optam pentru un ulei care are rezistenta la incalzire. Un ulei care nu are acesta rezistenta, ne poate imbolnavi. Ba mai mult, prin ardere, unele componente ale uleiului se transforma in compusi chimici care pot declansa anumite tipuri de cancer. Asadar, uleiurile indicate la prajirea alimentelor, sunt cele cu temperatura de incalzire peste 180 de grade Celsius.

Uleiuri bune pentru prajit:

Uleiul de palmier. Este un ulei care rezista la temperaturi de 230 de grade, de aceea este cel mai recomandat ulei de catre medicii nutritionisti. Se absoarbe usor si se digera usor. Este o sursa de vitamina A, E si beta- caroten.

Uleiul de masline
. Este si acesta un ulei indicat pentru prajit cu conditia sa nu fie cel extravirgin. Cu un punct de ardere mai mic decat uleiul de palmier, adica 210 grade Celsius, imbunatateste substantial gustul mancarii. Uleiul de masline mai prezinta un mare avantaj si anume acela ca formeaza o crusta microscopica pe suprafata alimentelor prajite si astfel patrunderea compusilor toxici emanati in timpul prajirii este impiedicata.

Uleiul de rapita. Este un ulei bun si ieftin pentru prajit. Este folosit in special in India si in regiunile din Mediterana, cu un punct de ardere ridicat.

Uleiul de samburi de struguri. Este un ulei potrivit si pentru tigaie, mai ales pentru wok. Este foarte bogat in antioxidanti, de care beneficiem mai ales daca-l folosim la salate si are si un gust foarte placut

Uleiul de arahide
. Este un ulei foarte potrivit pentru a praji alimentele la temperaturi ridicate.

NU folositi niciodata ulei de floarea soarelui la prajit! Acest ulei se descompune in substante cancerigene prin prajire. Nu folositi acelasi ulei la doua prajeli(chiar daca este un ulei cu punct de ardere ridicat), pentru ca se degaja compusi toxici la a doua prajire, potrivit femeilor.ro.

Cele mai indicate uleiuri pentru salate:

Uleiul de struguri. Este o sursa importanta de cupru, vitamina E si selaniu. De asemenea contine omega 6 si este un bun detoxifiant pentru organism. Dar nu in ultimul rand, ceea cel face atat de special ese faptul ca uleiul de struguri contine asa- numitele procianidine, adica un agent de imbatranire de 50 de ori mai puternic decat vitamina E si de 20 de ori mai puternic decat vitamina C.

Uleiul de nuca
- Este bogat in vitamina E, fier, vitamina B6, magneziu si omega 3. Este un ulei cu care nu se gateste, dar este foarte potrvit pentru salate sau in prepararea diferitelor marinate. Se poate adauga chiar la salatele de fructe, intr-o cantitate foarte mica.

Uleiul extravirgin de masline. Bogat in vitamina E si polifenoli este un ulei foarte recomandat de nutritionisti.

Uleiul de floarea soarelui(presat la rece). Este un ulei bun pentru salate, dar nu se recomanda folosirea lui timp indelungat datorita faptului ca are un dezechilibru intre acizii omega 3 si omega 6. Cantitatea mai mare de omega 6, pe termen lung dauneaza organismului. Nu se foloseste la prajirea alimentelor datorita punctului de ardere foarte mic.

Uleiul de in. Se foloseste in salate, dar niciodata la gatit.Are o compozitie usor asemanatoare uleiului de peste, astfel incat, cei ce nu pot lua suplimentele cu ulei de peste, au uleiul de in ca varianta asemanatoare.

Alte uleiuri si cum pot fi folosite cat mai corect:

Uleiul de susan. Sursa buna de calciu, vitaminele B1, B2, E fier, lecitina si minerale. Foarte folosit in bucataria chinezeasca si la preparatele orientale in general.

Uleiul de cocos. Este singurul ulei vegetal, cu o concentratie de acizi grasi cu lant mediu. Acesti acizi (acidul lauric, acidul capric si acidul caprilic) lupta serios impotriva virusilor, bacteriilor, ciupercilor. Trebuie amintit ca acidul lauric se gaseste in laptele matern si stim cat de important este acesta pentru cresterea imunitatii. Uleiul de cocos este si un ulei bogat in antioxidanti care ajuta la incetinirea efectelor imbatranirii. Poate fi folosit in locul untului, la mancarurile asiatice, la prajituri, etc. Doua linguri de ulei de cocos pe zi, timp de 12 saptamani, pot reduce considerabil grasimea de pe abdomen.

Uleiul de porumb. Este un ulei cu rezistenta scazuta la prajire si este recomandat in salate sau la mancare adaugat la sfarsit(dupa stingerea focului). Consumat in exces, uleiul de porumb are efect proinflamator.

Uleiul de avocado. Are un continut de acizi grasi momonesaturati, de aceea este foarte indicat pentru reducerea colesterolului rau si in bolile cardio- vasculare. Se poate folosi la carnea de pui, la fructele de mare sau la legumele trase in wok.

Uleiul de argan. Bogat in vitamina E, are un puternic efect antioxidant, reduce inflamatia. Este un adevarat elixir al tineretii. In bucatarie uleiul de argan, poate folosi la paste, salate, cuscus, sau la prepararea painii.

Uleiul de sofranel
. Are un continut ridicat de vitamina E si acid linoleic si de aceea scade riscul de imbolnavire. Contine o substanta numita cartamina care Face ca grasimea din oragnism sa se "topeasca". Este indicata folosirea uleiului de sofranel in salate.
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0839 (s) | 23 queries | Mysql time :0.011463 (s)